Wat is er nieuw

Hoe moet je mos smeren op je ornamenten ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Horvathtil
  • Startdatum Startdatum
H

Horvathtil

Guest
Hallo,
Ik hoorde ergens dat je mos ook kan versnipperen en op je sierelementen smeren . Werkt dat ? En hoe werkt dat
Ik zou het graag op van die terracotta potjes willen smeren en heb zelf javamos

B.v.d.
Tamas

Volgens mij kun je de mosbol doorknippen en dan dit op de stenen of het hout uitsmeren. Het is ook geen echt mos maar een alg dacht ik.

Maar vinden jullie mos vast maken met een visdraadje of uitsmeren ?

Je kunt het vastbinden met visdraad voordeel is dat het goed blijft zitten. En het mos groeit er uiteindelijk overheen. Verschilt per mossoort en omstandigheden hoelang dat duurt. Je kunt garen gebruiken, voordeel je kunt voor een donkere kleur kiezen, valt minder op en het lost uiteindelijk vanzelf op. Je kunt het lijmen maar daar heb ik geen ervaring mee en je kunt het in kiertjes en oneffenheden proppen. Dat laatste doe ik wel eens met mijn mosbal. Heb ook van een mosbal een lapje gemaakt en die vastgebonden met visdraad. Doet het prima.

Ik heb het geprobeerd met vis draad maar bij mij was het geen succes . Mos ging steeds meer richting de rot fase dan groei fase . Heb hem ruim 2 maanden om een paar stenen gehad en toen der maar van af gehaald

Let erop dat je maar hele kleine plukjes mos goed verspreid vastbind. Dus niet een hele dot in ��n keer op een te kleine oppervalk. Want dan verstikt de onderste laag.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan