Hoe Monte Carlo planten?

Erik Blom

Well-known member
Lid geworden
13 december 2012
Berichten
512
Locatie
Zwammerdam
beste allemaal,

Ik heb als bodem bedekker onder andere Mote Carlo.
Dit kreeg ik aan geleverd als in vitro.
Als je dit uit het bakje haalt heb je eigenlijk een wirwar van groen in je handen, wortels zijn niet echt te onderscheiden.
Ik heb een bodem van alleen grind, hoe zet ik dit het beste vast, zondef dat het gaat drijven.
 
... met heel veel geduld.
Maar dat gaat een heel lastige klus worden. MC vanuit een standaard potje is al een lastige klus icm grind. Laat staan MC uit een in-vitro potje.
Het lijkt het mij het beste met een plantpincet heel voorzichtig plaatsen en met met een vinger vast te houden/duwen als je de pincet terughaalt.
Ik wens je succes
 
Heel erg veel geduld inderdaad en heel rustig werken. Mij is het nooit gelukt om het te planten, ging altijd weer drijven of ik plantte het te diep. Nu heb ik het op een mat gekocht. Was een kwestie van op de bodem leggen en klaar. Ben er heel erg gelukkig mee :D
 
Erg herkenbaar Noa en hier was het ook duidelijk een flop mede omdat ik weinig geduld heb.
 
Dit is ook de reden dat zoveel mensen een droge start methode gebruiken voor tapijtplantjes. Anders is het haast niet te doen.
 
Bij mij ging het planten van de monte carlo (in vitro) vrij gemakkelijk in grind.
Gehele plantenmassa in 10 plukjes verdelen en 2/3 cm in de bodem steken(met mn vingers), zolang er wat groen bovenuit blijft steken groeit het wel weer verder. Is ondertussen (1,5 maand verder met co2) al een dicht matje
IMG-20181017-WA0000.jpeg
 
Laatst bewerkt:
In de grond steken met een tandenstoker :)
 
Terug
Bovenaan