Hoe Oase Filtosmart schoonmaken


Jorrit2

Member
Lid geworden
9 augustus 2020
Berichten
11
Leeftijd
51
Bedankt allemaal voor tips voor een buitenfilter. Het is de Oase filtosmart heat geworden. Hoe kan ik dit filter schoonmaken zonder een waterballet te veroorzaken. Dit is me al een keer gebeurd. Een 2e keer waterballet zie ik niet zitten.
Groeten Jorrit
 
De koppelingen zijn niet nodig. Er zit een draai koppeling in het filter. Je draait aan de aansluiting van de slangen en zo kan je ze zonder een water ballet uithalen.
Maar heb je zit filter al besteld of moet dit nog gebeuren.
 
Ik heb het filter al achter mijn aquarium staan. Alles werkt zoals het moet. Over een paar weken zal ik het filter schoon moeten maken. Daar wil ik op voorbereid zijn.
 
De koppelingen zijn niet nodig. Er zit een draai koppeling in het filter. Je draait aan de aansluiting van de slangen en zo kan je ze zonder een water ballet uithalen.
Maar heb je zit filter al besteld of moet dit nog gebeuren.
Ik dacht dat dit alleen bij de BioMaster kon, maar bij de FiltoSmart kan het dus ook.
Door de draaiende beweging worden de slangen automatisch afgesloten.
3BB657F9-D558-4126-A8B8-3A8D9E3FA769.jpeg
 
De aansluiting van de slangen kun je draaien, zo sluiten ze af en krijg je geen tsunami in huis. Helaas wel een paar druppels bij de deksel eraf halen. Maar dit is echt niet veel.
 
En eigelijk hoef de filter niet zoveel schoon gemaakt te worden. Hier maak ik hem pas licht schoon als de uitstroom af neemt. En dan is het ook alleen de kamer met watten erin, wel alleen de watten uitspoelen en als je liever de spons gebruikt, de spons uitknijpen in aquarium water
 

Terug
Bovenaan