Wat is er nieuw

hoe oud?

hanmar

Well-known member
Lid geworden
18 augustus 2011
Mijn vraag betreft de levensverwachting van Japonica garnalen, kan hierover niks vinden.
Iemand die het weet?

b.v.d. Grt Hans.

Hobbykwekers zegt gemiddeld 2 jaar klik

het gek forum zegt tot wel 6 jaar klik

hier ook tot 6 jaar klik3

volgens mij kunnen ze nog wel een behoorlijk stukje ouder worden dan dwerggarnalen dus bij goede verzorging zou die 6jaar wel gehaald kunnen worden.

Laatst bewerkt:
Over welke hebben we het precies?
De mini zit rond de 1 tot 2 jaar.

Cardina multidentata,Amanogarnaal,Japanse beekgarnaal. de meeste bronnen die ik heb geraadpleegt zeggen ook ongv. 2jaar.

feit is dat ik er ooit 25 heb gekocht waarvan er nog 24 leven,en dat was 11-11-2012.

Dus al dik 4 jaar.

Ja dat kan goed hoor,staat me bij dat ik hier weleens gelezen heb dat een lid er had van 7 jaar zelfs.

Dat is een bijkomstigheid van Google. Je leest vaak veel verschillende geluiden.

bedankt voor het meedenken en de links Allen!

grt Hans.

Ik denk dat ze vanaf twee jaar aan ouderdom dood kunnen gaan. Dus bij enige uitval na die periode is er geen reden om je zorgen te maken. Maar inderdaad schijnen ze heel vaak veel ouder te worden. Dus de richtlijnen zijn ok, maar bij dit beestje is de bandbreedte simpelweg veel groter.

(zelf heb ik ze nu 2,5 jaar. Eerste 1,5 jaar geen uitval, sindsdien van 12 naar 8.)

Ik heb ook die garnalen dik 3 jaar gehad. En toen had ik ze zelfs al best groot gekocht, geen jonkies dus. Denk dat de mini net zoals de dwerggarnalen gaat en de jappen ergens tussen de 4-8 jaar in zit.

Ik zal naar aanleiding van de diverse ervaringen de levensverwachting in ons artikel aanpassen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan