Wat is er nieuw

Hoe planten op steen of hout plaatsen?

Dirk1955

Well-known member
Lid geworden
4 december 2019
Leeftijd
70
Vandaag een heel pakket planten binnen gekregen die ik heb kunnen kopen van een mede forumlid, voor ongeveer de prijs van het versturen, een super deal, zeker voor een beginner. Nu is er ee Microsporum pteropus bij, met de mededeling om deze op hout of steen te binden of te lijmen. Maar mijn bak is 130 op 90, om daar nu nog visdraad rond het hout te binden zie ik niet zitten, ik kan er amper aan. Dus verlijmen heeft mijn voorkeur, maar met welke lijm doe ik dat? Met Tec7? of moet dat silicone zijn?

alvast bedankt

Wat je ook kan proberen.

Als je heel grillig hout hebt, kan je de plant er ook wel tussen klemmen.

OK, thnx, ik ga eens opzoek naar een tube lijm, ik veronderstel dat het een gel moet zijn voor onder water.

Nou zover ik mij herinner gebruikte lid Bertus voor in het water de gewone goedkope superlijm van de Action. Of dat te snel uithard weet ik zo niet en anders even boven water het vastlijmen.

Nou zover ik mij herinner gebruikte lid Bertus voor in het water de gewone goedkope superlijm van de Action. Of dat te snel uithard weet ik zo niet en anders even boven water het vastlijmen.

Vandaag een heel pakket planten binnen gekregen die ik heb kunnen kopen van een mede forumlid, voor ongeveer de prijs van het versturen, een super deal, zeker voor een beginner. Nu is er ee Microsporum pteropus bij, met de mededeling om deze op hout of steen te binden of te lijmen. Maar mijn bak is 130 op 90, om daar nu nog visdraad rond het hout te binden zie ik niet zitten, ik kan er amper aan. Dus verlijmen heeft mijn voorkeur, maar met welke lijm doe ik dat? Met Tec7? of moet dat silicone zijn?

alvast bedankt

Hij kan niet aan z'n hout komen schrijft hij hierboven. Daarom vraag ik mij dan weer af; met secondenlijm werken in water waar ook vissen inzitten?

Hij kan niet aan z'n hout komen schrijft hij hierboven. Daarom vraag ik mij dan weer af; met secondenlijm werken in water waar ook vissen inzitten?

Ik had amper niet als niet opgevat. Ja dan is wellicht de speciale glue die Ton aangaf een beter idee om problemen te voorkomen.

Als ik onderstaand topic lees dan moet het wel kunnen en is alle secondenlijm hetzelfde:
Yep, ik ben in de LFS geweest, en daar hadden ze "speciale" secondenlijm, maar de man wist me te vertellen dat elke secondenlijm werkt, is allemaal hetzelfde. De lijm die ik heb gekocht is nogal stroperig van constitutie en kan gemakkelijk in een dikke druppel op de plant gelegd, en dan dadelijk op het hout of steen gedrukt .. klaar.

Ja dat heb ik ook voor de koralen in huis hier. Dat droogt iets langzamer op volgens mij dan de dunne.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan