Wat is er nieuw

Hoe vaak corydoras voeren

Coryplaty

New member
Lid geworden
6 januari 2022
Leeftijd
22
Hoi,

Ik heb nu 5 corydoras die verkocht werden als jullii in mijn aquarium zitten. (Ik hoorde dat het vaak een andere soort is?) Maar daar gaat mijn vraag niet over. Mijn vraag ik hoe vaak ik ze eten moet geven. De winkel zei 2 keer per week, maar ik lees op internet dat ze vaker gevoerd moeten worden en dat lijkt mij ook. Ik geef ze nu af en toe diepvries voer en Sera vipachips wat ze allemaal heel lekker vinden.

Hoe vaak moet ik ze diepvries en vipachips geven?

2 van mijn corydoras zijn nog klein, dat waren ze al toen ik ze kocht. 3 zijn groter.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes Coryplaty

Willemina

Well-known member
Lid geworden
22 januari 2020
Mijn corydoras eten gewoon elke dag mee met de rest van de vissen

KevinMi

Well-known member
Lid geworden
29 december 2014
Ik voer ook elke dag, zolang het maar opgaat. Ik zou minder gaan voeren als het blijft liggen.

Gino88

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 september 2018
Leeftijd
34
Ik heb nu 5 corydoras die verkocht werden als jullii in mijn aquarium zitten. (Ik hoorde dat het vaak een andere soort is?) Maar daar gaat mijn vraag niet over.
Hè jammer! Eindelijk een vraag die daarover gaat. ;)

2x per week voeren vind ik wel wat karig. Gek advies van een dierenwinkel. Misschien had die verkoper beter visboer kunnen worden... De meeste mensen voeren cory's gewoon elke dag. :)

Scalari

Well-known member
Lid geworden
14 februari 2009
Leeftijd
63
Ik heb ze vroeger gehad..
Leuke beestjes, ik deed een keer in de week ofzo, afhankelijk van de wind kracht en richting met een pipetje wat ontdooide diepvries op een paar plekjes in de bovenlaag van de bodem verstoppen (spuiten)
Toen ze dat 1 keer doorhadden was het feest, maar voor de rest werd gewoon zowat alles wat op de bodem terecht kwam prima opgegeten

Eva&Rosa

Well-known member
Lid geworden
9 januari 2021
Leeftijd
46
Cory's zijn nog jong toch? Dan zou ik ze goed voeren. Zeker elke dag. Je hebt van die tabletjes, kunben ze lang mee doen.

Bovenaan