Hoe vaak corydoras voeren


Coryplaty

Member
Lid geworden
6 januari 2022
Berichten
22
Leeftijd
24
Hoi,

Ik heb nu 5 corydoras die verkocht werden als jullii in mijn aquarium zitten. (Ik hoorde dat het vaak een andere soort is?) Maar daar gaat mijn vraag niet over. Mijn vraag ik hoe vaak ik ze eten moet geven. De winkel zei 2 keer per week, maar ik lees op internet dat ze vaker gevoerd moeten worden en dat lijkt mij ook. Ik geef ze nu af en toe diepvries voer en Sera vipachips wat ze allemaal heel lekker vinden.

Hoe vaak moet ik ze diepvries en vipachips geven?

2 van mijn corydoras zijn nog klein, dat waren ze al toen ik ze kocht. 3 zijn groter.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes Coryplaty
 
Mijn corydoras eten gewoon elke dag mee met de rest van de vissen
 
Ik voer ook elke dag, zolang het maar opgaat. Ik zou minder gaan voeren als het blijft liggen.
 
Ik heb nu 5 corydoras die verkocht werden als jullii in mijn aquarium zitten. (Ik hoorde dat het vaak een andere soort is?) Maar daar gaat mijn vraag niet over.
Hè jammer! Eindelijk een vraag die daarover gaat. ;)

2x per week voeren vind ik wel wat karig. Gek advies van een dierenwinkel. Misschien had die verkoper beter visboer kunnen worden... De meeste mensen voeren cory's gewoon elke dag. :)
 
Ik heb ze vroeger gehad..
Leuke beestjes, ik deed een keer in de week ofzo, afhankelijk van de wind kracht en richting met een pipetje wat ontdooide diepvries op een paar plekjes in de bovenlaag van de bodem verstoppen (spuiten)
Toen ze dat 1 keer doorhadden was het feest, maar voor de rest werd gewoon zowat alles wat op de bodem terecht kwam prima opgegeten
 
Cory's zijn nog jong toch? Dan zou ik ze goed voeren. Zeker elke dag. Je hebt van die tabletjes, kunben ze lang mee doen.
 
Ik voer die van mij ook dagelijks.
 
Idem, ik voer ze ook iedere dag.
Met van die speciale tabletjes. Die breek ik wel in stukjes en verspreid ze een beetje, want de garnalen zijn er ook GEK op en die jatten anders de hele tabletten weg (heb ze hele tabletten de planten in zien slepen).
En het vlokvoer dat de bodem nog haalt wordt ook door ze opgegeten.
 

Terug
Bovenaan