Wat is er nieuw

Hoe vaak je filter schoonmaken?

• Onderwerp starter Onderwerp starter fish lover
  • Startdatum Startdatum
Peter74 zei:
Snijdt dit enig hout?

Zo simpel is het niet.
Populaties in een bodem en een goed werkend filter verschillen nogal. Hangt samen met de beschikbaarheid van zuurstof.
Er is ook concurrentie tussen bacteri�n, en diegene die voor de stikstofkringloop zorgen zijn meestal in het nadeel omdat ze zich veel minder snel vermenigvuldigen als heterotrofe bacterien. Daarom is het ook van belang dat je regelmatig je filter proper maakt, en het vuil van de bodem haalt. Doe je dit niet kunnen dat ammonium fabrieken worden ipv dat ze het verwerken. De eerste tekenen daarvan zijn meestal algen die sneller de kop op steken.
We weten ondertussen al een paar jaar dat de oxidatie van ammonium anders verloopt dan we ervoor dachten (natuurlijk vind je dat op geen enkele aqua website), dus kunnen we op dat vlak beter op ervaringen afgaan dan een verkeerde theorie.

backplay zei:
Peter74 zei:
Snijdt dit enig hout?

Zo simpel is het niet.
Populaties in een bodem en een goed werkend filter verschillen nogal. Hangt samen met de beschikbaarheid van zuurstof.
Er is ook concurrentie tussen bacteri�n, en diegene die voor de stikstofkringloop zorgen zijn meestal in het nadeel omdat ze zich veel minder snel vermenigvuldigen als heterotrofe bacterien. Daarom is het ook van belang dat je regelmatig je filter proper maakt, en het vuil van de bodem haalt. Doe je dit niet kunnen dat ammonium fabrieken worden ipv dat ze het verwerken.

Helder! Weer wat geleerd 🙂

En daar zijn de Sera buizen weer goed voor, voor bodemreiniging.

En john.. Ik geef bv aan dat waterverbeteraars niet nodig zijn en enkel geldverspilling omdat ???

Moet jij zien welke zware metalen in het water zitten, die dan Gebonden worden.

Plantjes, met loodjes? Die MOETEN er af ,hoor.

Wat er in kraanwater zit.kijken we niet naar.

www.lenntech.nl/samenstelling.htm

Vergelijking van de samenstelling van leidingwater en flessen water.

Als je nu ziet wat in kraan water zit. zeg ik , wat kost zo,n flesje? 2 bier?

Seabait zei:
omdat het hier al jaren prima zonder lukt.

Zie in die tabel dat het kraanwater in Zeeland een stuk gezonder is vergeleken met Zuid Holland 😉
Drink jij veel kraanwater Bertus?

Volgens het lijstje van Bertus komt Noord Holland er goed van af 😎

Bertus zei:
Net als waterverversen. kiepen ze emmers in de bak, resultaat dat ze stip krijgen.

Vertel nou,dat het water rustig ,Zonder de bodem om te woelen, gevult kan worden.

Ik doe water in emmers en dan doe ik het in de bak. Wat moet ik eigenlijk doen dan?

Zorg ervoor dat het geen wildwaterbaan wordt. Oftewel vers water er rustig bij doen.

Oh ik doe het ook altijd rustig.

Seabait zei:
Seabait zei:
omdat het hier al jaren prima zonder lukt.

Zie in die tabel dat het kraanwater in Zeeland een stuk gezonder is vergeleken met Zuid Holland 😉
Drink jij veel kraanwater Bertus?

1 glas per dag. voor mijn medicijnen.
Daarentegen wel een sloot koffie.

BettaFish96 zei:
Oh ik doe het ook altijd rustig. [/quote

Doe dan halve of 3/4 emmer.

OP je aquarium. (als dat gaat ,he. Anders niet.
dan met slangetje er in laten lopen.

Gaat vanzelf omlaag.

Ik doe het vanuit de wastafel.met rustig stromend water.
737397_0_82_dsc_0004.jpg

959477_0_82_dsc_0005.jpg

naar de bakken.
Met netje om de uitstroom.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan