Wat is er nieuw

Hoe vaak vervelt een kreeft?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Emmbillie
  • Startdatum Startdatum
E

Emmbillie

Guest
Hoi iedereen!
Nog een beetje laat, maar een gelukkig nieuwjaar gewenst.

Sinds iets voor de kerst heb ik een jonge vrouwelijke Florida kreeft. Geweldig beestje, ben er helemaal weg van.

Rond oud en nieuw begon ze te verschalen, daar is ze goed soor gekomen. Ik heb me flink over deze kreeft ingelezen maar kon 1 ding niet vinden: hoe vaak ze verschalen.
Ze is nu rond de 4-5 cm zonder scharen. Enig idee wanneer ik een volgende verschraling kan verwachten? Is dat meer rond de 2 weken of kan ik rekenen op een maand?

Dit ivm dat ik vandaag haar bak uitgebreid heb met stenen, anubias, luchtpomp en een led-lichtje. Volgens mij heb ik haar met het aanzetten van de luchtpomp laten schrikken, ze zit zich de hele middag al te verschuilen terwijl ze normaal lekker scharrelt.
Ik heb het licht maar uitgezet zodat ze kan bijkomen, een lekker spirulina tabletje in de bak gegooid met wat voogle en omdat ze dus nu nog wat stresserig is hoop ik niet dat ze weer gaat verschalen. Dat mag niet mis gaan, ik wil nog lang kunnen genieten vab deze dame!

Groetjes, Emma.

Is ook niet te zeggen wanneer de kreeft zal vervellen want is oa afhankelijk van hoeveel de kreeft eet bv en de temperatuur van het water.

Garnalen vaak zo 1x per maand dacht ik maar of dat hier ook zo is kan ik niet garanderen. Vaak vervellen ze vaker als ze jong zijn en groeien.

Best wel een leuke vraag, hoe vaak garnalen en kreeften verschalen.
Ik heb werkelijk geen idee 😀

Wel zie ik vaak na een waterverversing de meeste vervellingen liggen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan