Hoe visje euthanasere?


V

vriend van de cory

Guest
Beste medeleden, tot mijn spijt heb ik een visje dat gegarandeerd niet gaat herstellen van zijn wonden...
Hoe verlos ik hem het beste van zijn lijden ?
 
Bedoel je hoe je hem best snel en pijnloos dood kunt doen of bedoel je iets anders ?
 
Gewoon klap erop. Als t een grote vis is klap op de kop. (Wel even tussen een krantje doen)

Of met kruidnagelolie in een bakje aquawater.
 
Ja snel een pijnloos!
 
Hmm oke, klap erop dan.. nogal akelig om te doen :/
 
Sterkte met de uitvoering want dat is echt niets voor mij maar ja het hoort wel bij onze hobby:(
 
Als je het zelf niet over je hart kan krijgen,dan mss laten doen door iemand anders.
Nee ik doe het zelf wel, mijn verantwoordelijkheid. Ik leg hem wel onder een doekje ofzo, , en dan met een schop erop.

Sterkte met de uitvoering want dat is echt niets voor mij maar ja het hoort wel bij onze hobby:(
Dankje :( , er zijn veel mooie kanten maar er is een keerzijde... Maar aan zo een dingen kan je weinig doen hé , het is de natuur ...
 
Ja dat is zo hoor en soms is het niet te voorkomen inderdaad.
 
Je hebt altijd een kans dat t gebeurd en dan is het handig als je het zelf kan. Klinkt gek maar je went eraan.
 
Nou ik heb het nog niet gedaan en ben het ook niet van plan Richard:sorry:. Brrr, nee dat kan ik gewoonweg niet en misschien klinkt dat heel dom maar ik zou telkens (expres) ernaast slaan. Dan maar wat kruidnagel olie en een paar afscheidswoorden:)
 
ja ik ben het slachten van andere dieren ook gewend dus zo´n visje stelt niet veel voor zegmaar.

maar kan me voorstellen dat dat niet voor iedereen zo is.
 
Als ie tropisch is. Zet het potje met de vis een uurtje of twee in de koelkast.
 
Als ie tropisch is. Zet het potje met de vis een uurtje of twee in de koelkast.


Ik moet zeggen dat ik een echt zieke vis ook weleens in een klein bakje doe en die in de vriezer maar ook daarover lopen de meningen uiteen. De hartslag zal dan sterk minder worden maar ja echt humaan zal dit dan ook wel niet zijn maar altijd beter dan een vis laten lijden.
 
Afijn, dat had ik vroeger zo geleerd, natuurlijk is het beter om gewoon te googlen:

Juiste dodingsmethoden:
- toedienen overdosis verdovingsmiddel
- met een harde klap doodslaan, hard tegen een hard oppervlak gooien

Voor de zekerheid ná de klap of verdoving:
- achter de kop doorsnijden van de wervelkolom
- invriezen

Verdovingsmiddel:
Onderstaande middelen worden gebruikt om vissen te verdoven. Een overdosis van zo'n middel kan ervoor zorgen dat een vis niet meer uit zijn verdoving ontwaakt.
- kruidnagelolie (eugenol)
- benzocaïne
- 2-phenoxy-ethanol
 
Vriezen heb ik al over gelezen dat het niet echt goed is ...
Ga gewoon een klap geven, dat gaat snel . Ik ga het straks doen. :(
 
Als ie tropisch is. Zet het potje met de vis een uurtje of twee in de koelkast.
Ik moet zeggen dat ik een echt zieke vis ook weleens in een klein bakje doe en die in de vriezer maar ook daarover lopen de meningen uiteen. De hartslag zal dan sterk minder worden maar ja echt humaan zal dit dan ook wel niet zijn maar altijd beter dan een vis laten lijden.
Niet invriezen! Dat is een langzame pijnlijke dood voor die vis...;)
 
Ik heb er deze avond een einde aan gemaakt
Volle kracht met spade erop met een doekje erover ... voelde me er wel nog kut over maar als je weet dat je het diertje uit zijn leiden verlost kan ik er mee leven . Heb geen kruidnagel ofzo hier dusja :(
 
Goede keuze gemaakt
Het is moeilijk, maarja het hoort erbij...;)
 
Je moet inderdaad wat en dan heb je het goed opgelost als je dat zo kan stellen.
 
Beter op zo'n manier dan laten lijden tot het vanzelf dood gaat.
Moeilijke keuze maar wel de juiste.
 
Zo dacht ik er ook over , ben blij dat iedereen er zo over denkt !
 
Ik pak de vis in mijn hand en gooi hem met een ferme zwaai op de tuintegels. 100% succes gegarandeerd en het is heel snel achter de rug. Heb op deze wijze al meerdere vissen "geholpen".
 

Terug
Bovenaan