Wat is er nieuw

Hoe vloeibaar voedsel maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter KennesE
  • Startdatum Startdatum
K

KennesE

Guest
Kan je vloeibare voeding voor pas uitgekomen kleine visjes ook zelf maken, Artemia kweken lijkt mij niets vermits het levende dingen zijn. maar kan je vlokvoeding niet verdunnen ofzo dat ze toch alles krijgen wat moet

Kent iemand zo iets waardoor je zelf wat kan maken tot ze groot genoeg zijn voor minuscuul vlokjesvoer of zou dit ook kunnen bij pasgeboren guppy's en platy's

En wat is daar op tegen? Levend voer?

Niets ie beter dan dat.

Je kunt vlokvoer ook heel fijn wrijven,he.
En anders fijn voer kopen.

Moet het de eerste dagen niet vloeibaar zijn , want heb al fijn voer voor baby vissen

Ik gebruik niet graag levend voer qua principe, de gevriesdroogde of gedroogde vormen gebruik ik wel

Vind het wel raar dat je uit geen levend voor gebruikt ook al weet je dat je vissen dit normaliter wel eten!

Maar je kan voor pasgeboren visjes Liquifry kopen dit is vloeibare voeding.

KennesE zei:
Moet het de eerste dagen niet vloeibaar zijn , want heb al fijn voer voor baby vissen

Ik gebruik niet graag levend voer qua principe, de gevriesdroogde of gedroogde vormen gebruik ik wel

Vloeibaar hoeft het niet te zijn, het moet gewoon zeer klein zijn. Gekweekte artemia wordt direct wel ook wel gegeten, de beestjes zijn al zeer klein.

Opkweken met vlokvoer kan ook succes hebben, je moet het dan wel zeer fijn malen. Misschien kun je het in een oude hand koffiemolen doen?

Voor Guppen kun je het gewoon wat fijnwrijven hoor. Mijn buren hebben honderden inmiddels en geven gewoon vlokvoer zonder dat te bewerken.

Ik pak altijd een spuitje (3ml is al voldoende ) waarvan je de achterkant eruit kan trekken, dan doe ik via de achterkant wat vlokvoer erin. Dan doe ik de achterkant er veel op en dan druk ik hem bijna helemaal tegen het voer aan, dan doe ik er water van het aquarium bij en ga ik schudden, vanzelf lost het voer een beetje op en word het heel erg fijn.

Ik hoop dat dit het andwoord is op je vraag 🙂

Edit:
Dan zinkt het voer trouwens ook.

Heel goeie tip Nickey, was ik nog niet opgekomen!

Dat is een goed idee ja, ook kan je er ipv vlokken wat fijn gemaakt voer indoen natuurlijk.

jessicapilon zei:
Dat is een goed idee ja, ook kan je er ipv vlokken wat fijn gemaakt voer indoen natuurlijk.

Klopt maar omdat je het schud om het te laten zinken word het al kleiner, is dus niet nodig.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan