Hoe waaierhandgarnaal verzorgen


aquaboy.

Well-known member
Lid geworden
9 mei 2023
Berichten
99
Leeftijd
14
Hallo iedereen, ik zou binnenkort een Aziatische waaierhandgarnaal willen toevoegen aan mijn aquarium. Ik heb al gezien het wel wat extra voeding nodig heeft. Welk merk raden jullie aan? Ik heb verder nog gezien dat hij goed de temperatuur in mijn aquarium aan kan(onverwarmde aquarium) ik heb ook nog gezien dat hij graag met meerdere in een aquarium zit, maar mijn aquarium is maar 60 liter dus ik zou graag toch graag 1 houden, of is dat niet mogelijk? En hebben jullie nog andere tips?
 
60 liter kun je er makkelijk 4 in houden, zitten elkaar niet in de weg en vinden het juist fijn om zo dicht mogelijk op elkaar te zitten. Speciaal voer is over het algemeen niet nodig, gevriesdroogde muggenlarven tussen je vingers fijnmalen alsook watervlooien en artemia en vlokvoer fijnmalen. Gaat erom dat het voer zo fijn mogelijk door het water dwarrelt.
Belangrijk is wel dat er enige vorm van stroming is daar gaan ze zitten waaieren.

Zijn superleuke beestjes welke je niet bij agressieve vissen moet plaatsen. Takjes en wat grotere planten als anubias en valisneria vinden ze ook fijn om aan te hangen (vaak op de kop).
 
60 liter kun je er makkelijk 4 in houden, zitten elkaar niet in de weg en vinden het juist fijn om zo dicht mogelijk op elkaar te zitten. Speciaal voer is over het algemeen niet nodig, gevriesdroogde muggenlarven tussen je vingers fijnmalen alsook watervlooien en artemia en vlokvoer fijnmalen. Gaat erom dat het voer zo fijn mogelijk door het water dwarrelt.
Belangrijk is wel dat er enige vorm van stroming is daar gaan ze zitten waaieren.

Zijn superleuke beestjes welke je niet bij agressieve vissen moet plaatsen. Takjes en wat grotere planten als anubias en valisneria vinden ze ook fijn om aan te hangen (vaak op de kop).
Kan het kwaad dat het nieuwe water uit de filter langs boven komt?
 
begrijp niet helemaal wat je bedoelt, bij de meeste filters wordt het water van beneden af aangezogen en aan de bovenkant weer terug gegeven en dat is prima.
 

Terug
Bovenaan