Hoe werkt een Hydra filter naar vervanging Cata Pure?


Erikdebrabander

Well-known member
Lid geworden
3 maart 2018
Berichten
948
Leeftijd
51
Ik heb wellicht interesse naar een Hydra stream inline filter maar vroeg me af hoe de Cata Pure op raakt.
Ik vermoed dat deze zijn werk doet naar gelang de belasting van je bak dus bij een lage belasting gaat de levensduur ook omhoog toch?
Hierdoor zou de service termijn bij een stream 2 of 3 ook veel verder weg liggen dan bij een 1.
Deze vraag is omdat ik bij de Antwerpse Cichliden Center kortingen zie waardoor de stream 2 een prijs heeft van de 1 (allemaal 10%) en zou een 2 de onderhoudsinterval behoorlijk verhogen.

Dit is voor een sluierstaartbak waar al een FX6 draait met Biohome waar ik overweeg voor extra filtering zonder extra fx6 op te bouwen. Die wil ik inline kpllellen tussen een jbl401 en de fx6.
De 401 gebruik ik als gravelcleaner en zit enkel een laag filterwatten in om het mechanisch vuil ook permanent af te voeren en het schone water wordt door de fx6 weer opgevoerd.
Dit om de fx6 mechanisch te ontlasten en met regelmaat het mechanisch vuil af te voeren ipv op te slaan in de fx6.
De Hydra Stream wordt zo ook ontzien van mechanisch vuil. Echter gezien de prijs zou de stream2 ook een optie zijn en desnoods nog koppelbaar op de fx6 uitgang (in bypass ivm slangdiameters)
 

Bijlagen

  • DSC03171.JPG
    DSC03171.JPG
    154.2 KB · Weergaven: 48

Terug
Bovenaan