Hoe worden catappa bladeren gebruikt?


Ik denk ook dat veel te maken heeft met de beleving van mensen. Stel er is iets aan de hand met een vis en je gaat Voogle gebruiken en ziet dat de vis opknapt.
Dan is men snel geneigd om te roepen nadat ik Voogle heb gebruikt werd de vis beter dus dat is goed spul maar ja ook zonder Voogle zou dat best ook gebeurt kunnen zijn.
Ja zeg het maar he.
 
Ja precies. :) Een verband leggen tussen gebeurtenissen is zo gedaan.
 
Weet iemand wat de samenstelling van Voogle is? Het zou goed kunnen zijn (zomaar een wild guess) dat het hoofdbestanddeel opgelost zout is, en dan kun je dus net zo goed een beetje zout in het water doen. (En eerlijk gezegd ben ik daar wél van overtuigd dat het wat doet, al is het maar dat het het de vis makkelijker maakt (lees minder energie kost) om osmotische waarden in balans te houden. Zeker met een wond. Energie die dan gebruikt kan worden om te genezen.
 

Hier staat iets over de werking maar mij te ingewikkeld dus als jij dat snapt en kan uitleggen dan graag;)
 
Weet iemand wat de samenstelling van Voogle is? Het zou goed kunnen zijn (zomaar een wild guess) dat het hoofdbestanddeel opgelost zout is, en dan kun je dus net zo goed een beetje zout in het water doen. (En eerlijk gezegd ben ik daar wél van overtuigd dat het wat doet, al is het maar dat het het de vis makkelijker maakt (lees minder energie kost) om osmotische waarden in balans te houden. Zeker met een wond. Energie die dan gebruikt kan worden om te genezen.
Er zitten koolhydraten/vezels in (o.a. bèta-glucanen) en vitamines. Allebei zijn dat groepen stoffen die op papier nuttig kunnen zijn, maar alleen via het spijsverteringsstelsel iets kunnen doen. En niet iets doen als je er een beetje van oplost in het aquariumwater...
 
Persoonlijk (ongeacht of het wel of niet helpt) vind ik de manier waarop het gebracht wordt niks op de website, het heeft weinig met onderzoek te maken als je enkel artikelen aanhaalt. Dit is enkel om je eigen gevoel/mening/ervaring kracht bij te zetten. (waarin natuurlijk iedereen vrij is)

Op die site staan meer dingen die ik niet zou proberen... (zo schoon mogelijk water etc..) aangezien die gigantische problemen zouden kunnen gaan geven (weerstand en een nieuw dier toevoegen etc.).

Maar goed ieder zijn ding om te volgen / uitproberen, zout ben ik sowieso wel voorstander van, maar veel medicatie bestaat ook uit zout oplossingen (niet alleen NaCl).
Technisch gezien heeft elke medicatie (zowel voor mens als dier) een natuurlijke bron, waaronder ook stoffen uit bladeren.
 

Hier staat iets over de werking maar mij te ingewikkeld dus als jij dat snapt en kan uitleggen dan graag;)
Er staat dat voogle cortisol remt. Dan is mijn vraag: hoe remt het dan? Cortisol is een hormoon dat (bij zoogdieren en vogels door de bijnier) in het bloed afgescheiden wordt en dan door het bloed naar alle delen van het lichaam gebracht wordt en daar zijn werking doet. Hoe zorgt voogle dat die afgifte of concentratie in het bloed geremd wordt? Wordt het überhaupt opgenomen door de vis?

Let wel: ik zeg niet dat het niet werkt, noch dat het wél werkt, ik vraag het me gewoon af....
 
Er staat dat voogle cortisol remt. Dan is mijn vraag: hoe remt het dan? Cortisol is een hormoon dat (bij zoogdieren en vogels door de bijnier) in het bloed afgescheiden wordt en dan door het bloed naar alle delen van het lichaam gebracht wordt en daar zijn werking doet. Hoe zorgt voogle dat die afgifte of concentratie in het bloed geremd wordt? Wordt het überhaupt opgenomen door de vis?

Let wel: ik zeg niet dat het niet werkt, noch dat het wél werkt, ik vraag het me gewoon af....
Deze vraag stelde ik aan easy-life, en het idee is schijnbaar dat die koolhydraten (m.n. de bèta-glucanen) verantwoordelijk zijn voor de remming van de cortisol. Er wordt geen exact werkingsmechanisme gegeven. We dienen te geloven dat die stoffen in de vis komen als je voogle in de bak doseert.
 
Deze vraag stelde ik aan easy-life, en het idee is schijnbaar dat die koolhydraten (m.n. de bèta-glucanen) verantwoordelijk zijn voor de remming van de cortisol. Er wordt geen exact werkingsmechanisme gegeven. We dienen te geloven dat die stoffen in de vis komen als je voogle in de bak doseert.
Staat er in de link van hun die ik eerder poste niet een uitleg hoe dat dan werkt? Het zegt mij allemaal niet zoveel.
 
Staat er in de link van hun die ik eerder poste niet een uitleg hoe dat dan werkt? Het zegt mij allemaal niet zoveel.
Er staat in die link wat cortisol doet en welke werking dat heeft.
En vervolgens staat er dat voogle cortisol remt. Maar hoe en in welke mate dat daadwerkelijk gebeurt moeten we maar op hun blauwe ogen geloven.
 

Terug
Bovenaan