hoe zijn garnalen in combinatie met Helena?


Nekko

Well-known member
Lid geworden
26 oktober 2015
Berichten
3,146
Locatie
Rotterdam
Ik heb redelijk veel poelslakjes in mijn garnalenbak en heb liever niet dat ze mijn planten opeten.
zijn Helena's een goede optie? Of eten ze ook garnalen en planten?
Zo ja heeft iemand een idee of moet ik ze dan echt 1 voor 1 eruit halen
 
Ja daar lees ik verschillende geluiden over maar volgens mij krijgen ze een gezonde garnaal niet snel te pakken. Poelslakjes eten normaliter ook geen gezonde planten hoor.
 
Ja hier pakten de helena's alles wat voorbij kwam aan garnalen en baby-L-nummers, en als je op facebook een willekeurige aquariumgroep binnen wandelt en die vraag stelt, zijn er zat mensen met eenzelfde ervaring.
 
Helena's gaan voor de makkelijke prooi.
Slakken en als die op zijn gaan ze pas moeilijker prooien zoeken, garnaaltjes visbroed etc.
Helena's helpen tegen een slakkenplaag maar je moet de helena's niet laten overheersen.
Het beste om een slakkenplaag te voorkomen is weinig voeren.

Mijn zoon heeft een bakje met garnalen en helena's. De helena's voeren we bij met slakken uit mijn Afrika bak.
De helena's krijgen dus voer zat. De garnalen en helena's doen het zo goed dat hij er een leuk handeltje aan heeft.

Groetjes John.
 
Helena's gaan voor de makkelijke prooi.
Slakken en als die op zijn gaan ze pas moeilijker prooien zoeken, garnaaltjes visbroed etc.
Helena's helpen tegen een slakkenplaag maar je moet de helena's niet laten overheersen.
Het beste om een slakkenplaag te voorkomen is weinig voeren.

Mijn zoon heeft een bakje met garnalen en helena's. De helena's voeren we bij met slakken uit mijn Afrika bak.
De helena's krijgen dus voer zat. De garnalen en helena's doen het zo goed dat hij er een leuk handeltje aan heeft.

Groetjes John.
ik voer helemaal niet. Alleen er zitten erg veel planten in dus ik denk dat ze daar van leven. Maar ik zal ze proberen te lokken met voedsel en ze dan eruit te scheppen. Zijn algeneter tabletten goed daarvoor of zal ik sla gebruiken?
 
Courgette werk altijd heel goed.
Gebaksvorkje erin prikken dan zinkt het goed.

Groetjes John.
 

Terug
Bovenaan