Wat is er nieuw

Hoelang doen jullie met een co2 fles

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bart
  • Startdatum Startdatum
B

Bart

Guest
Bij deze pols ik naar jullie co2 verbruik.
Ik vind dat mijn flesje wel heel snel leeg is 0,5 kg co2 erdoor op 1 maand in een bak van 100 liter netto. co2 staat 8 uur aan.

Mvg bart

Ligt eraan hoeveel bellen per minuut staat ingesteld maar een 2 kg fles heb ik en beiden maken verschil, inhoud fles en bellen. Ik denk iets van een 3 - 4 maanden. 180 liter. Gebruik je een dropchecker?

Ik vind dat mijn flesje wel heel snel leeg is 0,5 kg co2 erdoor op 1 maand in een bak van 100 liter netto. co2 staat 8 uur aan.

Mvg bart
Dat is niet zo raar want ik gebruikte op de 125 liter 2 kilo per 4 mnd. Maar veel hangt af van de waterwaarden en dus hoeveel je moet toedienen en zal dus vaak verschillen per bak.

Ja, ik gebruik een dropchecker
Is limoengroen

Misschien moet ik dan toch voor een 2kg fles gaan

Dat is vaak wel veel voordeliger met vullen inderdaad en je hoeft minder vaak op pad om te vullen.

Mvg bart
Dat is absoluut niet overdreven. 0,5 kilo is ook wel een klein flesje voor zo'n grote bak.
Ik deed plusminus 3-4 maanden met zo'n fles op een 30 liter bak. Mijn advies; haal een grotere en hou deze als reserve.

Het vullen is hier inderdaad een probleem, dichtstbijzijnde is 45 min met auto en wat erger is, daar hebben ze heel mooie (dure) aquariumspullen 😁😁😁

Heeft er iemand ervaring met co2 flessen van bv hobbybrouwers, is dat dezelfde schroefdraad van de aansluiting? Heb ook wel eens een soort omgebouwde brandblusser gezien op YouTube maar vertrouw dat niet zo

Waar je CO2 inzit maakt niet uit. CO2 flessen van hobbybrouwers, het kan allemaal. En met uitzondering van bepaalde merken hebben de flessen een standaarddraad. Bij die brandblusser flessen wordt er gebruikt gemaakt van een converter. Maar waarom zou je flessen willen van deze groeperingen? Zelf zou ik altijd kiezen voor flessen met een standaard dus normale draad aansluiting. Overigens: Met mijn 6 kg. fles deed ik iets meer dan 13 maanden op een sterk verlichte Rio 180 bak.

Ik weet dat Chubb varel hier ook oude co2 blussers gewoon als co2 fles verkoopt voor onze hobby dus dat kan prima dan denk ik.

Het vullen is hier inderdaad een probleem, dichtstbijzijnde is 45 min met auto en wat erger is, daar hebben ze heel mooie (dure) aquariumspullen 😁😁😁

Kijk eens of er in je buurt een industriele gasleverancier is want die vullen vaak ook voor veel minder geld.

Check deze eens; https://aquaforum.nl/threads/co2-vulstations-nederland.39141/#post-518779 misschien zit er eentje dichterbij dan je nu weet 🙂
En idd, industriële gasleveranciers doen ook vaak co2 flessen voor aquaristen vullen. Ik ging ook altijd naar allerlei dierenzaken / verre ritten maken 'want dan had ik een excuus om aquariumspullen te kieken', maar nu ik een gasleverancier 10 minuten verderop heb gevonden kies ik altijd die. Sta met 2 minuten weer buiten en kost geen drol. Aquaspullen kieken kan altijd nog.

Mooie brandblusser lijkt mij wel heel leuk om naast de bak te zetten 😀

• Leuk
Waarderingen: Bart
Waar je CO2 inzit maakt niet uit. CO2 flessen van hobbybrouwers, het kan allemaal. En met uitzondering van bepaalde merken hebben de flessen een standaarddraad. Bij die brandblusser flessen wordt er gebruikt gemaakt van een converter. Maar waarom zou je flessen willen van deze groeperingen? Zelf zou ik altijd kiezen voor flessen met een standaard dus normale draad aansluiting. Overigens: Met mijn 6 kg. fles deed ik iets meer dan 13 maanden op een sterk verlichte Rio 180 bak.
Dacht dat brandblussers (CO2 sneeuw) gewoon gasdraad hadden als je de lans eraf schroeft

Voeg je op een efficiente manier CO2 toe aan je aquarium? Voorheen maakte ik gebruik van een CO2 diffusor en verbruikte ik ongeveer 30 % meer CO2 dan nu met een cerges reactor.

Dacht dat brandblussers (CO2 sneeuw) gewoon gasdraad hadden als je de lans eraf schroeft
Normaal heb je inderdaad zo'n, ik dacht, Din 477 aansluiting. Er zijn wel verschillen kennelijk, ik heb zelf een brandblusser CO2 fles willen gebruiken, daarbij was ik een converter nodig voor mijn drukmeters. Dat was een kleiner flesje zonder slang maar met zo'n zwarte knijp aansluiting er bovenop. Dat ding wilde ik niet met een tiewrap openhouden dus heb ik die er helemaal afgedraaid en een converter direct op de fles gezet waar dan weer de meters op pasten. Die brandblusser heb ik overigens nooit gebruikt omdat ik geschikt aan een fles kon komen destijds nog bij Veldhuis waar ik ook kon her-vullen. Dat laatste zou voor mij een probleem kunnen worden bij gebruik van die brandblusser. De brandblusser fles heb ik niet bewaard maar de converter moet nog wel ergens zwerven.

Laatst bewerkt:
Ik haal altijd gewoon een fles van 10 kilo bij de slijterij, statiegeld eenmalig 120,00 euro daarna gewoon omwisselen voor een nieuwe en dan betaal je voor alleen de vulling(10 kilo)40,00 euro en alles(meters) past er gewoon op.

Lang niet overal zit een slijter die dit doet en daarbij zou ik geen ruimte hebben voor zo n fles van 10 kilo.

• Leuk
Klein gaatje boren naar de gang of kamer er naast en daar de fles neer zetten.

Hier staat de 10 Kg CO2 in het állerkleinste kamertje: de meterkast

• Leuk
Hier staat de 10 Kg CO2 in het állerkleinste kamertje: de meterkast
Dat zou een idee kunnen zijn ware het niet dat men er hier meters in heeft gezet, er is nu te weinig plek voor een CO2 fles. Bij ons staat er nu een, overigens 6 kg, versie gewoon achter mijn bak onopvallend te zijn. 🙂🙂🙂

• Leuk
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan