Hoelang duurt een vervelling?


Artemia

Well-known member
Lid geworden
27 februari 2020
Berichten
90
Hallo
We hebben sinds een dag of twee nieuwe rode garnaaltjes gekocht en al snel zag ik een velletje liggen. Maar nu ligt er een garnaal op zijn/ haar ruggetje met een "los komend vel", zo lijkt het toch. Dit is al even bezig, zeker een uur en nu ben ik toch wat ongerust. Is het beestje in de verveling gebleven en dus gestorven of heeft het nog wat tijd nodig? Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • 20210125_155619.jpg
    20210125_155619.jpg
    175.9 KB · Weergaven: 117
  • 20210125_155623.jpg
    20210125_155623.jpg
    158.8 KB · Weergaven: 106
Ik kan het slecht op de foto zien maar het kan te maken hebben met de overgang naar de nieuwe bak. Vaak zie je wel dat er na de aankoop een paar sneuvelen hoor en ik hield altijd rekening met 10% uitval.
 
Ah dat maakt wel wat duidelijk, dat van die uitval. Dat is hier inderdaad ook al geweest.
 
Filmpje van vervelling door @Seabait gefilmd.

Mooi filmpje!

Je zou denken dat zo'n dier na de vervelling even rustig aan doet. Je weet wel, het schild laten uitharden en roofdieren zolang ontwijken. Maar nee. Deze zwemt als een blije gek rond en roept nog net niet naar rovers: "EET ME! EET ME!!!" 😂
 
Mooi filmpje!

Je zou denken dat zo'n dier na de vervelling even rustig aan doet. Je weet wel, het schild laten uitharden en roofdieren zolang ontwijken. Maar nee. Deze zwemt als een blije gek rond en roept nog net niet naar rovers: "EET ME! EET ME!!!" 😂
Deze garnaal wil niet voor een tweede keer een vervelling hoeven mee te maken dus dat zal het gedrag denk ik verklaren :LOL:
 
Je zou denken dat zo'n dier na de vervelling even rustig aan doet. Je weet wel, het schild laten uitharden en roofdieren zolang ontwijken. Maar nee. Deze zwemt als een blije gek rond en roept nog net niet naar rovers: "EET ME! EET ME!!!" 😂
Het was wel een garnaal van SeaJohn dus misschien heeft het daar ook iets mee te maken ;)):DD
 

Terug
Bovenaan