Wat is er nieuw

Hoelang is nu een garnaal zwanger?

Margreet1981

Well-known member
Lid geworden
2 oktober 2019
Leeftijd
43
Hoi ik heb 2 blauwe vuurgarnalen zwanger ( weet de naam zo even niet). Het was 28 oktober dat het me op viel. Wanneer kan ik nu jonkies verwachten? Ga zaterdag wel water verversen misschien dat dat het opgang brengt.

Lastig zo te zeggen maar vaak moet je rond de 4 weken wachten.

Zie ze nu ook ineens niet meer. Dus je zegt nog een weekje wachten waarschijnlijk

Of het is al gebeurt en schuilen / verstoppen ze zich tussen de planten.

Het kan inderdaad best zo zijn dat ze net zijn geworpen en dan kun je de komende dagen de kleine speldjes wel spotten denk ik.

Ik heb 20 garnalen in de bak gezet, en vrij snel zag ik zwangere garnalen (dat was 6 weken geleden) speldekopjes heb ik niet gehad, maar ik zie nu af en toe een wat kleinere garnaal.
Dus ik vermoed gewoon dat ze onzichtbaar zijn (er er zullen er wel wat sneuvel en opgegeten worden) zo lang ze echt speldekopjes zijn.

Af en toe probeer ik de zichtbare garnalen te tellen, en kom af en toe aan een 12-tal, maar ik lees overal dat je maar 1/3 ziet in een beplante bak.
In elke hoek waar ik ga zoeken en kijk, zie ik wel een garnaaltje zitten.

Ze zijn inderdaad kleurloos de eerste dagen hoor.

je kan ze ook zien als ze bijna uit hun eiren komen heb je wel goeie ogen nodig of camera :foto:

Nou ik zie niets. Geen zwangere garnalen meer en geen spelde knopjes. Btw Kheb geen vis in het bakkie

Er zijn forumleden die geduld verkopen in potjes. 2 halen en 3 betalen, maar het schijnt een topproduct te zijn.
Ik wacht nog op mijn levering, maar de post speelt nu met mijn geduld.

Er zijn forumleden die geduld verkopen in potjes. 2 halen en 3 betalen, maar het schijnt een topproduct te zijn.
Hahahahaha ja als dat toch bestond

O jee, heeft die er wel bij gezegd dat het met paard en wagen vanuit Belgie moet komen:S 😀 😀

Het hangt er ook vanaf wat de temperatuur is. Ik heb ze hier gehouden op kamertemperatuur (16-18 graden). Dit kunnen ze prima hebben. Op deze temperatuur duurt de zwangerschap ongeveer een maand. Ook heb ik ze gehad in een verwarmde bak (23 graden) en dit leken ze het fijnst te vinden, op deze temperatuur duurt de zwangerschap rond de 3-4 weken. Ook heb ik ze kort gehad op meer dan 28 graden (toen had m'n betta een zwemblaasprobleem) en toen zag ik een stuk minder garnaaltjes. Ik vermoed dan ook dat ze met 28 graden niet meer kweken.

Ik heb een kleintje gezien! Man wat klein

Je, echt maar een halve millimeter hè?

Moest echt goed kijken. Ik dacht daar beweegt iets

Het hangt er ook vanaf wat de temperatuur is. Ik heb ze hier gehouden op kamertemperatuur (16-18 graden). Dit kunnen ze prima hebben. Op deze temperatuur duurt de zwangerschap ongeveer een maand. Ook heb ik ze gehad in een verwarmde bak (23 graden) en dit leken ze het fijnst te vinden, op deze temperatuur duurt de zwangerschap rond de 3-4 weken. Ook heb ik ze kort gehad op meer dan 28 graden (toen had m'n betta een zwemblaasprobleem) en toen zag ik een stuk minder garnaaltjes. Ik vermoed dan ook dat ze met 28 graden niet meer kweken.

Of een Betta die ze graag lustte😱

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan