Wat is er nieuw

Hoelang kan een citroengarnaal zonder filter?

Nigel

Well-known member
Lid geworden
4 juni 2017
Leeftijd
31
Ik heb 35 citroentjes in een tijdelijk bakje zitten. Waar zolang de eheim 2211 op staat om bacteriën levend te houden. Zodra ik mijn dry start bak ga vullen ga ik de filter overzetten. Probleem.. De garnalen zitten dan zonder filter voor 2 a 3 weken. Heb een sponsfilter besteld in China maar helaas duurt dit allemaal heel lang voordat hij binnen is. Ik had gehoopt dat hij er wat sneller zou zijn. De vraag is nu kunnen de 35 citroentjes 2 a 3 weken zonder filter. Het aquarium wat straks weg gaat draait ongeveer een half jaar en zit vol met biofilm.

In principe moet het wel kunnen maar zou een luchtpompje voor de circulatie op het bakje zetten.
Niet vaak voeren en iets vaker dan anders verversen voor de zekerheid.

Zoals John al aangeeft is meer verversen denk ik wel een must. Kunnen ze niet langer in het tijdelijke bakje blijven dan want daar draait een goede filter op begrijp ik.

Zoals John al aangeeft is meer verversen denk ik wel een must. Kunnen ze niet langer in het tijdelijke bakje blijven dan want daar draait een goede filter op begrijp ik.

Die filter gaat dus op de bak die nu in dry start staat. Deze bak is puur om vissen en bacteriën van de filter levend te houden bij een rescape.

Garnalen kunnen niet direct over ivm de aqua soil die ammonia af geeft. Al zal dit beperkt zijn door de dry start die al gedaan is.

Ok, ja daar moet je wel rekening mee houden inderdaad.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan