Wat is er nieuw

Hoelang onderweg met koerierdienst?

• Onderwerp starter Onderwerp starter ValerieWerbrouck
  • Startdatum Startdatum
V

ValerieWerbrouck

Guest
Hallo
Ik heb bij iemand in Nederland garnalen besteld die hij vorige dinsdag naar dhl parcelshop bracht. Pas vandaag is er beweging in de zending gekomen, een6 dagen niets gezien van update, nu zit ie sinds vanmorgen op weg naar Ternat. Moet naar Kortrijk komen dus ten vroegste morgen komt dit toe. Verzender verzekerde dat er 4 heatpacks inzitten en voldoende zuurstof in de zakjes, maar nu is de vraag komen die nog levend toe??? DHL aansprakelijk stellen kunnen we niet doen want normaal mag je geen dieren versturen? Vrees beetje het ergste. Iemand ervaring met zolang onderweg?

Zou mij ook verbazen dat er nog wat levend aankomt maar wonderen zijn de wereld nog niet uit dus wie weet,zou er alleen niet op rekenen.

is eigenlijk ook geen strak plan om dat nu te doen.

het is er eigenlijk gewoon te koud voor en het is ook nog is rond kerst... koeriersdiensten lopen vol met pakketjes rond deze tijd dus er is wel eens vertraging of zoekgeraakte pakketjes.

Je kunt DHL inderdaad niet aansprakelijk stellen, het zou zelfs erg dom zijn om dat te doen want je weet dat je zelf fout zit (of althans de verzender)🙂

Laatst bewerkt:
Hallo
Ik heb bij iemand in Nederland garnalen besteld die hij vorige dinsdag naar dhl parcelshop bracht. Pas vandaag is er beweging in de zending gekomen, een6 dagen niets gezien van update, nu zit ie sinds vanmorgen op weg naar Ternat. Moet naar Kortrijk komen dus ten vroegste morgen komt dit toe. Verzender verzekerde dat er 4 heatpacks inzitten en voldoende zuurstof in de zakjes, maar nu is de vraag komen die nog levend toe??? DHL aansprakelijk stellen kunnen we niet doen want normaal mag je geen dieren versturen? Vrees beetje het ergste. Iemand ervaring met zolang onderweg?
Garnalen mag je verzenden. Vissen daarentegen niet. Zelf heb ik een keer garnalen in Duitsland besteld en deze zijn allemaal levend overgekomen.

6 dagen noem ik geen koeriersdienst. Dit is gewoon standaard verzending. Een koerier is same of next Day delivery.

De meeste versturen gewoon en in hoeverre het mag weet ik niet maar las enkel dat bij postNL levende dieren niet mogen. Of het mag zal veel bedrijven een zorg zijn denk ik.

Tja ik kan dan alleen hopen dat ik nieuwe zending krijg na de feestdagen of centjes terug

Verzender had nooit voor DHL Parcelshop mogen kiezen in dit geval (was vroeger selectvracht). Standaard verzendingen in Nederland zijn al 3 tot 5 werkdagen onderweg. Nu ook nog een keer naar België met Bpost, tel daar maar rustig paar dagen bij op. Qua temperatuur verwacht ik niet dat er nog wat levend overkomt. Mooi van de heatpacks, maar die helpen nu niet meer.

Ongelooflijk maar waar : 4/150 dood. Echt een hectische week geweest maar levend toegekomen. Water was idd ijskoud. Dagje langer was 150/150 dood. Me superhappy maar vooral stressy. Zal ik ze nu superveel in de watten leggen ! Daaraan zie je Seabait, de wonderen zijn de wereld nog niet uit ;)k

Heel mooi dat ze het (bijna) allemaal gered hebben!
Mag ik vragen welke soort garnalen het zijn?

Nou dat valt zeker mee want met transport ontkom je vaak niet aan enige uitval. Veel plezier van je garnalen dus.

Ongelooflijk maar waar : 4/150 dood. Echt een hectische week geweest maar levend toegekomen. Water was idd ijskoud. Dagje langer was 150/150 dood. Me superhappy maar vooral stressy. Zal ik ze nu superveel in de watten leggen ! Daaraan zie je Seabait, de wonderen zijn de wereld nog niet uit ;)k

Dat is echt een wonder idd,zou ze enorm voorzichtig lang laten overwennen!

Tjee zeg, dat is geluk hebben! Ik had het niet verwacht, maar ben blij voor je Valerie! Succes met de garnalen, we zien graag foto's voorbij komen!!

Zolang je ze maar niet van 3 graden ineens in een bak met 25 graden gooit moet het goedkomen 😛

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan