Hoelang tot bevalling ongeveer?


Het enige wat ik ooit aan die flutdingen van beeeding boxen heb gehad zijn dode vrouwtjes en miskramen. Vind het zeker geen aanrader. Lekker veel drijfplanten en dichte beplanting in de rest van t aquarium werkt veel beter naar mijn mening.
@ViperaCloud: Er zal toch niet voor niets zo negatief gepraat worden over die boxes, dat zal toch niet zonder rede n zijn?
 
Zoals ik al vermelde in mijn bericht hiervoor.
Het negatieve gedeelte was niet naar de breeding boxxes.

Het negatieve is bedoelt naar het niet kwijt kunnen raken van al je jonge guppen.
Hier zijn altijd oplossingen voor, het staat trouwens ook apart van mekaar dus ik zie het verband naar elkaar niet zo.
Maar agh het is een forum, en daar word snel iets mis opgevat :p
 
Tuurlijk, wij snappen dat niet, je hebt volkomen gelijk. Die guppen raak je altijd wel kwijt, al is het maar als levend voer. Niet dat ik er iets op tegen heb om ze voor dat doel te gebruiken, maar ik maak wel bezwaar tegen het gebruik van die broedbakjes
 
Zelf ben ik geen voorstander van die broedboxen doch als ik terugkijk in de jaren '70 en '80 dan werd het als geheel normaal beschouwd om die broedboxen te gebruiken.
Dat er stress om de hoek kan komen bij het gebruik ervan is een feit doch behoeft het niet elke keer zo te zijn. Ik heb tijdens het opgroeien eerlijk gezegd een paar keer gezien dat er naast de volledig ontwikkelde jongen ook wel wat onderontwikkelde jongen werden uitgedrukt. Maar doorgaans ging het goed met het gebruik van die boxen.


Dat ik zelf geen voorstander ervan ben heeft enkel te maken met het feit dat ik ook liever heb dat zo'n zwangere vrouw de ruimte heeft.

Maar wat dit hele topic aangaat, zou ik dan de gulden middenweg kiezen en stellen een andere bak voor het zwangere vrouwtje te gaan klaarmaken. En wanneer ze de jongen daarzo heeft losgelaten het vrouwtje na een tijdje terug over te zetten in het normale aquarium. Dan kun je het vrouwtje ook bekijken en hoe ze eventueel aan het werpen gaat.
 
stanovic zei:
Zelf ben ik geen voorstander van die broedboxen doch als ik terugkijk in de jaren '70 en '80 dan werd het als geheel normaal beschouwd om die broedboxen te gebruiken.

Natuurlijk, net zo goed als het in die periode noch vrij normaal was dat er goudvissen in kommen werden gehouden. Dat doen we ook niet meer. Voortschrijdend inzicht noemen ze dat geloof ik. De normen in de dierenliefhebberij zijn (gelukkig) een stuk veranderd. Denk ook aan de scharrelkip etc. We gunnen onze dieren meer ruimte
 
Ik had nergens iets negatiefs zin staan over het te veel aan jongen, alleen over de breeding box wordt negatief gedaan en terecht. Jij schrijft dat het vrouwtje een rustig plekje opzoekt om te bevallen en dat jij haar dat geeft door haar in de breeding box te zetten. Das natuurlijk flauwekul. Hoe weet je nu of het vrouwtje de breeding box een rustig plekje vindt? Als ik zou moeten bevallen zou ik dat ook niet in een etalage willen doen. Negatief wordt deze hobby alleen door mislukking en dode vissen en juist daar wordt voor gewaarschuwd zodat het niet negatief gaat worden. Als je echt met stammen wilt kweken kun je beter een aantal aparte bakken nemen, dat zal de dames veel stress besparen.
 
AquaVISie zei:
stanovic zei:
Zelf ben ik geen voorstander van die broedboxen doch als ik terugkijk in de jaren '70 en '80 dan werd het als geheel normaal beschouwd om die broedboxen te gebruiken.

Natuurlijk, net zo goed als het in die periode noch vrij normaal was dat er goudvissen in kommen werden gehouden. Dat doen we ook niet meer. Voortschrijdend inzicht noemen ze dat geloof ik. De normen in de dierenliefhebberij zijn (gelukkig) een stuk veranderd. Denk ook aan de scharrelkip etc. We gunnen onze dieren meer ruimte

Nou, ik zie heel eerlijk gezegd nog best veel goudviskommen bij de detailhandel liggen...
Ik ben er zelf ook geen voorstander van maar ze zijn er nog hoor..


Maar d'r zijn in ieder geval wel veel mensen die dit soort kommen terzijde laten als ze tot de aankoop komen van goudvissen en de verdere kweekvarianten (de goudvis zelf is ook een kweekvariant) ervan...
 
Yilleke zei:
Hoe weet je nu of het vrouwtje de breeding box een rustig plekje vindt? Als ik zou moeten bevallen zou ik dat ook niet in een etalage willen doen.

Zou ik niet doen bevallen in een etalage! Want volgens mij is het daar niet zo rustig met al die voorbijgangers die er naar zitten te kijken... :D


Dat het merendeel aan vrouwtjes idd de rust zoekt op de bodem of tussen de planten eer ze gaan werpen is een bekend gegeven. Maar zo'n klein bakje "kan" ook stressvol zijn en dan kan het kloppen wat Yilleke stelt dat het dan maar de vraag is of het vrouwtje in kwestie die rust echt wel krijgt. Het woordje "kan" is hier heel erg "key", he...
 
Vroeger werden ze veel gebruikt ja. Dat weet ik nog wel bij mn Pa zijn bak toen ik jong was. Ik heb er hier ook 2 maar al jaren niet gebruikt dus.
 
stanovic zei:
Nou, ik zie heel eerlijk gezegd nog best veel goudviskommen bij de detailhandel liggen...
Ik ben er zelf ook geen voorstander van maar ze zijn er nog hoor..

Helaas wel. Het wordt dus tijd dat die kommen net als in Duitsland verboden worden. De wetgever is hier helaas nogal traag mee om dit te regelen. In Duitsland zijn ze veel verder. De handel denkt zoals in heel veel gevallen alleen maar aan geld
 
Als het om de overheid gaat dan laat dat nog wel op zich wachten. Ze nemen het wel serieus dat de regelgevingen aangestrengd dienen te worden doch men wil als overheid ook de commercie stimuleren. Als je snapt wat ik bedoel...?
 
Ik snap je helemaal, ben alleen bang dat we dan in een politieke discussie verzanden, en aangezien een van de regels op dit forum is dat we politiek buiten de deur houden, ga ik hier verder niet op in.

Even voor de goede orde : ik ben geen fan van mevrouw Thieme voor dat iemand daar aan zou denken :p
 
Correct! Hier behoeven wij ook niet verder op in te gaan maar je snapt in ieder geval wel wat ik ermee bedoel.

Hahaha... ik ben een dierenfan maar ben ook geen aanhanger van haar partij...

Fijn weekend, he...
 
guppie 1ste keer bevallen

Hey allemaal, ik heb 3 guppies die zwanger zijn 1 maand en 1 dag ik heb 2 guppies in een 2 persoons broedbakjes gezet en daar zijn er nu eindelijk 2 baby's in het 1 persoons bakje is het mannetje voor de 2 de keer erin gesprongen kan iemand vertellen wat ik moet doen. Ps ik heb een aqua 40 voor het nodig is.
Info aquarium :
-25l
-27graden
-veel planten
-17vissen zonder de baby's
 
Re: guppie 1ste keer bevallen

BrentS zei:
Hey allemaal, ik heb 3 guppies die zwanger zijn 1 maand en 1 dag ik heb 2 guppies in een 2 persoons broedbakjes gezet en daar zijn er nu eindelijk 2 baby's in het 1 persoons bakje is het mannetje voor de 2 de keer erin gesprongen kan iemand vertellen wat ik moet doen. Ps ik heb een aqua 40 voor het nodig is.
Info aquarium :
-25l
-27graden
-veel planten
-17vissen zonder de baby's

17 vissen in 25 liter? Dat kan niet! Daar kan niet eens 1 vis in!
 

Terug
Bovenaan