Wat is er nieuw

Hoelang wachten na beplanting met vissen.

AlexT

Well-known member
Lid geworden
11 januari 2008
Ik heb vandaag eindelijk mijn planten gekregen en gelijk alles geplant in het aquarium.
Door alle vertraging had ik al 1 soort (boven)vis in het aquarium maar deze heb ik nu tijdelijk kunnen stallen in een andere bakje.

Hoe lang moet ik wachten tot ik oa. de Corydoras in erin kan doen?
De planten moet lijkt mij goed geworteld zijn of kan ik met stukjes steen op de wortels het ook beschermen tegen het uitgraven?

Hoe lang draait je aquarium? En hoe heb je ingedraaid? Daar is het van afhankelijk. Corydoras zullen je plantjes niet uitgraven. Los komen kunnen ze wel, maar dan uit zichzelf. Als ze weinig wortel hebben of niet diep genoeg geplant zijn.

Misschien een stomme vraag, maar heb je de steenwol van de wortels gehaald?

Edit: als je aquarium goed is ingedraaid kunnen de vissen met en na het planten gewoon in de bak blijven. Met garnalen ligt dat anders omdat veel planten met gif tegen slakken zijn behandeld en garnalen kunnen hier niet tegen.

Aquarium draait al een maand ongeveer met alleen wat drijfplantjes.
Steenwol heb ik eraf gehaald.(wat een rotklus)
Wortels zijn grotendeels heel gebleven en heb alle planten tot op de bodem ingegraven duss ze zitten er stevig in en heb voor de zekerheid brokjes steen ertegen gelegd.

Ik wil duss dat loskomen (zoveel mogelijk) voorkomen.

Als ik dit allemaal zo lees kun jij gewoon vissen in je aquarium doen hoor. Ik lees echt niks wat daar tegen zou zijn.
Die wortels schoonmaken is inderdaad een rotklus. Geduld werkje.

Ik zou kijken of de waterwaarden goed zijn en dan kan er vaak na 4 weken wel vis in hoor maar bouw het bestand rustig op zodat je geen problemen gaat krijgen met de bacteriecultuur.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan