Wat is er nieuw

Hoeveel cory pygmaeus en vuurgarnalen in 60x30x30?

Dommie

Well-known member
Lid geworden
18 mei 2020
Berichten
102
Leeftijd
54
Hoi allemaal,

Ik ben een bakje van 60 x 30 x 30 cm. aan het indraaien. Na aftrek van de (zand)bodem en inrichting blijft er netto zo'n 42 liter water over en er zit een jbl cristal profi e402 filter op. Ik zou er graag corydoras pygmaeus in houden b.v. een stuk of 8, met b.v. 15 vuurgarnalen erbij. Maar alleen als dit qua ruimte kan en dan niet 'maar net aan'. In dat geval ga ik liever naar een beta kijken, of alleen garnalen.

Uit info op dit forum, aquainfo en nickey aquaria begrijp ik dat deze bezetting geen probleem moet zijn, maar ik vraag me af of ik rekening moet houden met toekomstige babycorydorasjes? Hoeveel corydorassen is ongeveer het maximum voor dit bakje?

En hoeveel vuurgarnalen is het maximum (op termijn)?

Wat zijn jullie ideeën hierover? Ook als jullie deze bezetting niet geschikt vinden hoor ik het graag! Alvast bedankt!
 
Hou je rekening met de filter dat daar geen garnaaltjes in kunnen geraken? Daar kun je een shrimpguard voor kopen.
over de hoeveelheid kan denk ik @BlupGup wel iets zeggen.
 
Jazeker, de shrimpguard zit er al op.
 
Leuke afmeting voor een mooi schooltje van 10-15 pygmaeus, hoe kleiner de groep hoe minder leuk gedrag ze zullen vertonen.
 
Dankjewel voor je reactie. Dan ga ik inderdaad verder met het plan van de pygmaeus plus de vuurgarnalen. Ik las net ergens dat het kweken van de pygmaeus nogal verschillend kan uitvallen, dus dat ga ik dan maar ervaren. Ik zal met een stuk of 10 beginnen en zal 15 als maximum aanhouden.

Kan iemand mij nog iets laten weten over een maximum van het aantal vuurgarnalen? Moet ik dan aan een paar tientallen denken of eerder aan de 100?
 
Zou starten met 15 pygmaeus, eventuele eitjes die ze leggen zie je wel en de kans dat ze in de bak groot worden is niet zo groot. Dus voor uitbreiding zou ik me nie zo snel zorgen maken. Start met iig 25 garnalen, die ga je anders van zn leven niet terugvinden in een 60cm bakkie
 
Ik vind dat het ook met kleinere aantallen kan beginnen, 8corys en 10 vuurtjes.
Dat scheelt evt nogal wat geld, wetende dat je er meer van kunt maken.
 
Doe er nog maar 10 kardinaaltetras, dat vind ik probleemloze visjes om erbij te plaatsen als je die ook mooi vindt.
Je kunt in je 60cm een hele onderwaterwereld creeren. 1723995332514935907666.jpg17239954119441336444425.jpg1723995467274793595907.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb weleens gelezen hier dat kardinalen ook garnalen pakken en ik denk al helemaal in een vrij klein bakje.
 
Ik ga het bewijzen1723997244065619212989.jpgmet deze 10 kardinaaltetras uit me 2m.
30min overwennen of minder🤗. Of nu dus1723997758104749671961.jpg.
Gewoon om te laten zien hoe het kan17239978134261468405278.jpg
 
Het is ook niet mn eigen ervaring Erwin en ik heb het uit andere topics hier dus ja zeg het maar he 😉
 
Daarbij vind ik persoonlijk dat je geen kardinalen in een 60cm bak moet houden. Maar das persoonlijk en jij zult daar ongetwijfeld anders over denken.

Vanwege hun kleine bekkies heb ik er boraras brigittae bij de garnalen hier zitten. Maar ook een ander boraras soortje kan natuurlijk, er zijn er meerdere.
 
Ik hou het lekker bij alleen de pygmaeus en vuurgarnalen😉. Is het aan te raden om de corydorassen in 2 x toe te voegen? En hoe lang wachten voor de tweede helft kan worden toegevoegd?
 
AquaCafe
Help Users
      Ice78: iemand moet het doen
      Terug
      Bovenaan