Hoeveel Dwerg goerami's kan ik in mijn aquarium hebben?


W

Wouter willig

Guest
Ik wil heel graag een aquarium met dwerg goerami's hebben maar ik vraag me af hoeveel er in passen in een bak van: lengte 77 cm, breedte 36 cm, hoogte 53 cm. En zouden er dan nog bijv. Een paar neon terta's bij kunnen ivm. Dat gourami's vooral bij het wateroppervlakte leven.
 
Max 2 koppeltjes, dan blijft er nog ruimte over voor ze om een hoekje te zoeken
 
Ik denk denk dat het beter is om een harem te nemen, dan 2 koppeltjes.
Daar is de ruimte te beperkt voor.
 
Ik denk denk dat het beter is om een harem te nemen, dan 2 koppeltjes.
Daar is de ruimte te beperkt voor.

Lijkt me ook hoor en vergeet niet dat veel vatbaar zijn voor het Iridovirus.
 
Zou ook voor een harem of alleen vrouwtjes gaan (als je er niet specifiek mee wilt kweken). Mannetjes willen elkaar het leven wel eens zuur maken.
 
Ik zou eigenlink 1 koppel nemen, of een harem. Zeker geen 2 mannen. Ze zullen elkaar zeker opzoeken!

Vergeet niet om veel hoge beplanting en drijvers te nemen. Zodanig dat er zichtbrekers vormen, dat de man en vrouw een eigen plek kunnen creeren. Ook mannen kunnen heel fel zijn tegen dames.
 
Zou ook voor een harem of alleen vrouwtjes gaan (als je er niet specifiek mee wilt kweken). Mannetjes willen elkaar het leven wel eens zuur maken.
Met een temperatuur tussen de 20/22 graden, en veel zichtbrekers en drijfplanten durf ik hier wel 4 koppels in te zetten.

Ook als je meerdere mannen hebt, valt de agressie wel mee. Heb je 2 mannen, dan zal de sterkste wel constant achter de zwakste aan gaan.

Een vriend van mij, had vroeger 8 mannen en 4 vrouwen in een 50x50x50 bak en dat ging jaren prima. (dieren waren gekregen van een failliete dierenzaak)
 
Met een temperatuur tussen de 20/22 graden, en veel zichtbrekers en drijfplanten durf ik hier wel 4 koppels in te zetten.

Ook als je meerdere mannen hebt, valt de agressie wel mee. Heb je 2 mannen, dan zal de sterkste wel constant achter de zwakste aan gaan.

Een vriend van mij, had vroeger 8 mannen en 4 vrouwen in een 50x50x50 bak en dat ging jaren prima. (dieren waren gekregen van een failliete dierenzaak)
Ik denk dat dit eerder geluk is dan verstand. Mijn man heeft zn vrouw letterlijk doodgejaagd, in een 60x30x30 met veel planten/zichtbrekers en in de winter 21 graden. Dwerggoeramies hebben karakter en de ene is de andere niet.
 
Of kijk eens naar de dwergknorgoerami. Ook een erg leuk visje voor dit bakje en een 5-tal is prima te houden naast een ander schootle
 
Ik denk dat dit eerder geluk is dan verstand. Mijn man heeft zn vrouw letterlijk doodgejaagd, in een 60x30x30 met veel planten/zichtbrekers en in de winter 21 graden. Dwerggoeramies hebben karakter en de ene is de andere niet.
Je kunt het ook omdraaien, en zeggen dat je simpelweg pech hebt gehad. ;)
 
ik zou niet aan dwerggourami's beginnen, zoals john zegt ben je ze vaak binnen een paar maanden kwijt aan het iridovirus waar 95% van de vissen in de handel mee besmet is.

opzichzelf kun je wel twee mannen samen houden, dat ze eens knokken onderling is niet erg, zolang de verliezer maar weg kan komen en niet constant opgejaagd wordt. Je moet je inrichting er echt op aanpassen en weten wat je doet. een harem is in daarmee een veiligere optie.

maar goed, ik zou voor een andere vis gaan. ze zijn mooi maar kwetsbaar.
 
Je kunt het ook omdraaien, en zeggen dat je simpelweg pech hebt gehad. ;)
Tja, ik heb idd ook een heel leuk koppel gehad. Maar het blijft een risico.
ik zou niet aan dwerggourami's beginnen, zoals john zegt ben je ze vaak binnen een paar maanden kwijt aan het iridovirus waar 95% van de vissen in de handel mee besmet is.

opzichzelf kun je wel twee mannen samen houden, dat ze eens knokken onderling is niet erg, zolang de verliezer maar weg kan komen en niet constant opgejaagd wordt. Je moet je inrichting er echt op aanpassen en weten wat je doet. een harem is in daarmee een veiligere optie.

maar goed, ik zou voor een andere vis gaan. ze zijn mooi maar kwetsbaar.
Je kan als je enig sinds goed kijkt naar de vissen de gezonde exemplaren eruit vissen. Ik ben echter wel 3x terug geweest om een gezond exemplaar op te halen. Maar als je er even in verdiept heb je veel plezier van prachtige vissen
 
Als je echt gezonde dieren wilt hebben dan zul je Duitse nakweek moeten zien te vinden.

Ik weet dat siervis groothandel Gommers, deze aan de handel kan leveren.
 

Terug
Bovenaan