Hoeveel filterzand is nodig


Zou ik ook op piepschuim glaskit van bison kunnen gebruiken en daar overheen vijverfolie met grind motief kunnen spannen?
 
Bij zeewater plaatsen we eerst vaak het steen en dan gaat het zand erbij.

Btw, om hoeveel steen of kilo gaat het hier?
 
Ik heb nu 30kg steen...
 
Bij de naaiwinkel krijg je dit
20181030_101826.jpg


Kunstof heb het ooit ergens gezien op een scapers site. Word ook gebruikt om mos achterwanden te maken. Het zal niet helpen als je een steen laat vallen maar wel tegen krassen ;)
 
Het gaat mij voornamelijk om de puntbelasting...
En ik denk niet dat dit daarvoor helpt...
 
Ik denk het wel, heb het hier voor me liggen. Heb er net een zware steen op gelegd en met mijn volle gewicht erop geleund. Het ligt op een zacht houten tafel en je ziet geen afdrukken. Doe ik dit zonder het kunstof heb ik allemaal deuken.
 
Ik denk het wel, heb het hier voor me liggen. Heb er net een zware steen op gelegd en met mijn volle gewicht erop geleund. Het ligt op een zacht houten tafel en je ziet geen afdrukken. Doe ik dit zonder het kunstof heb ik allemaal deuken.


Ik denk het ook wel en als je een flinke hoeveelheid gaat stapelen dan is dit wel raadzaam misschien. De kosten zullen het ook niet zijn.
 
Haha alleen nu nog de vraag of je met bison glaskit hier vijverfolie op kunt plakken....
 
Omdat de gravers dan niet tot t witte piepschuim graven maar dan zie je een zand structuur
 
Zon der iets ga je ook vaak de glazen bodemplaat wel zien als ze flink graven dus dat hou je denk ik en ze graven vaak van de enen naar de andere plek dus ze gooien het zand vaak ook weer terug. Zelf zou ik met veel stenen alleen een rooster op de bodem gebruiken.
 
Daarom wil ik dus een piepschuimplaat met vijverfolie bekleden....
 
In mijn bak had ik stukken van 27 kg staan. op de glasplaat , zonder wat eronder. geen scherpe punten.
stonden er 5 in.

Had alleen de pech dat achterkant kast , door de spijkers was gezakt..
E de bodem meeging door gewicht. drup. drup. drup.
 
Geen idee of dat hecht, maar vind je een grindmat niks? Die kan je er gewoon los opleggen.
 
Ja dat bedoelde ik ook eigenlijk....
Maar wou die vast maken om de plaat heen...
Jij hebt t ook over vijverfolie?
 
vijverfolie
Schermafdruk op 2019-03-01 11-13-27.png
steenfolie
Schermafdruk op 2019-03-01 11-14-15.png
en dat bedoelt Richard
werkt prima dat spul en gezien de vissen die je wilt zeker een aanrader :D:thumbs:
Doe je zelf een plezier en zet het piepschuim vast op de bodem met een paar dotten tec7
Anders kans op omhoog komen als je bv de stenen eens wilt verplaatsen/schoonmaken
 
Ik zie je handtekening nergens staan....
Jammer genoeg kun je die alleen maar in de winkel kopen... en zit de hornbach hier niet in de buurt..
 
Het is belangrijk dat er onder dat wat je gebruikt geen vuil kan komen wat weer voor rotting kan gaan zorgen en dan doet het er verder niet zoveel toe denk ik wat je daarvoor gebruikt.
 
Ja daarom wou ik dus een plaat piepschuim plat op de bodem leggen met die folie er over gekit...
 
Ik zie je handtekening nergens staan....
Jammer genoeg kun je die alleen maar in de winkel kopen... en zit de hornbach hier niet in de buurt..

Telefoon/tablet horizontaal houden dan zie je handtekeningen
 
Telefoon/tablet horizontaal houden dan zie je handtekeningen

Super mooie bak, je hebt vast niet een stukje van dat grind folie over?? Desnoods doe ik t alleen waar de slakkenhuizen liggen....
 
Dat is inderdaad wel mooi spul!!!
Waar ik nog aan zat te denken... ik kan ook aangezien ze toch geen zand kennen en irritant vinden... onder de slakkenhuizen een kleine kiezel leggen... en dan aan de andere kant wel filterzand, of zou dit niks zijn??
 
Waarom doe je nou zo moeilijk.
Leg zand in de bak, slakkenhuizen er op.

planten er bij. water erin. klaar.
 
Omdat ik geen punt belasting wil hebben, en daarom jet zoals jij met een lekke bak wil komen te zitten?
 
Ga jij ook keien van 27 kilo erin zetten dan?

Die lekkage was door de onderrkast.

Met een 25 mm plaat eronder , was het verholpen.



kijk hier eens.
 
Super mooie bak, je hebt vast niet een stukje van dat grind folie over?? Desnoods doe ik t alleen waar de slakkenhuizen liggen....

Helaas niet, maar die van de link.van Jaap is vrij goedkoop.

Als je in mijn album kijkt zie je ook dat ik de beschermplaat iets van de voor en zijkanten af hou en de plaat heb afgerond aan de zijkanten. De mat valt er dan mooi overheen.

Hoop dat je ziet/begrijpt wat ik bedoel.
 
Ik heb net een mat bij t tuincentrum opgehaald, 15 euro en een plaat van 2 cm bij de multimate... alleen die is redelijk dik denk ik zelf... misschien morgen even ruilen voor een van 1 cm....
 
Bedenk me nu dat een plaat plexiglas ook had gekund. Dat kan goed tegen puntbelasting als ik het goed heb.
 
Helaas niet, maar die van de link.van Jaap is vrij goedkoop.

Als je in mijn album kijkt zie je ook dat ik de beschermplaat iets van de voor en zijkanten af hou en de plaat heb afgerond aan de zijkanten. De mat valt er dan mooi overheen.

Hoop dat je ziet/begrijpt wat ik bedoel.


Hoe dik heb jij t piepschuim?
 
Oke... dan laat ik t ook bij deze 2 cm plaat...
 
Het begin is er...

IMG_20190302_103653.jpg
IMG_20190302_111400.jpg
 
Inmiddels wat stenen gestapeld.... is het filter nog vrij genoeg,of kan t zelfs nog wel wat dichterbij??
Welke is mooier, foto 1 of 2
IMG_20190303_123357.jpg
IMG_20190303_120410.jpg


Recht komen alle slakkenhuizen te liggen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Terug
Bovenaan