Wat is er nieuw

Hoeveel garnalen bij vissen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Peggy Sue
  • Startdatum Startdatum
P

Peggy Sue

Guest
Hoi!

Ik heb een aquarium van 70 liter, en heb nu 12 vissen en 3 blauwe waaierhandgarnalen. Nu wil ik hier graag wat vuurgarnaaltjes bijzetten. Mijn vraag is hoe veel garnaaltjes hier bij kunnen, want ik zou er graag nog wat visjes bij zetten. Ook had ik een vraagje over hoe het eruit ziet als een vuurgarnaaltje vervelt, en hoe vaak een waaierhandgarnaal vervelt, en hoe lang dit dan duurt.

Alvast bedankt!

Van vuurgarnaaltjes kan je er enorm veel hebben in principe.
Welke vissen heb je nu?

Onder mijn bericht staat een link van een filmpje met een vervellende garnaal,is wel een Crystal red maar de vervelling gaat hetzelfde als bij een vuurgarnaal.

Bij waaierhanden is het afhankelijk van hoeveel voedsel ze krijgen en dus het tempo dat ze kunnen groeien.
De Afrikaanse kunnen flinke tetsers worden dus die vervellen nog al wat voor ze hun max formaat hebben.
Heb er hier 1 die om de 3 maanden vervelt bv.

Wat een interessant filmpje! Wist niet dat het zo snel ging. Ik heb op moment 2 goude colisas, 4 siamese algenetertjes, een kleine meerval, 2 dalmatier mollies en 3 platy's. Weet u misschien ook hoeveel vissen er maximaal in kunnen?

Wat is de precieze maat van je aquarium? en je moet ook niet enkel naar het max aantal van de vissen kijken maar ook of ze bij elkaar passen.

Ik ben sowieso aan het kijken wat het beste bij elkaar kan. Enige suggesties? Het aquarium is een een superfish70 de afmetingen zijn (LxBxH) 56 x 32 x 39,5 cm

Ik vraag me af wat de goude colisas en siamese algenetertjes precies zijn?
De naam Siamese algeneters wordt voor een aantal verschillende vissen gebruikt bv

De Colisas zijn honing gourami's, ik weet niet of dat wat duidelijkheid geeft, de algeneters zijn twee Gyrinocheilus aymonieri gold, en twee dezelfde maar dan in het bruin

Zie in een ander bericht van je dat je al vuurgarnalen hebt.

Je huidige bestand is niet helemaal ok dus zou je eerst het beste wat aan kunnen veranderen.
De algeneters worden veel te groot voor je bakje bv.

Ik heb ze nog niet maar ik krijg ze vrijdag in ruil voor twee vrouwelijke kempvissen die er op dit moment ook inzitten, maar deze gaan dus weg vandaar dat ik deze niet mee heb geteld. De algeneters zijn nu nog klein en gaan eruit zodra ze te groot zijn. Voor de rest heb ik alles bij een professionele viszaak gehaald en heb me daar laten informeren (ben er al achter gekomen dat meerdere dingen niet kloppen, erg vervelend als je denkt dat hun het toch wel zouden moeten weten...) wat klopt er nog meer niet?

Ja dat komt helaas heel vaak voor en soms is het onbewust omdat ze de kennis echt niet hebben maar vaak verkopen ze ook puur maar wat om de kassa te vullen.

Voor je Gouramis is heel weinig stroming het beste terwijl de waaierhand garnalen flink stroming mogen hebben want die moeten hun voedsel uit het stromende water filteren.
Is niet goed voor ze als ze enkel aan hun voedsel komen door het schrapen van de bodem.
Mollys en Platys kan je het beste met meer houden.

Wat is het voor meerval precies?

het lijkt een beetje op een malawi maar ik weet niet 100% zeker of het dit ook is. Hij zal ongeveer 12 cm worden en is nu 1,5 cm. Welke vissen zouden wel het beste bij de vissen die ik nu heb kunnen?

Op het moment zou ik er niks meer bijzetten en wachten tot de algeneters te groot zijn is ook niet verstandig.
Grote kans dat ze gefrustreerd raken in je bak en de andere bewoners gaan aanvallen,ook zullen ze gaan vergroeien ivm ruimtegebrek dus is allemaal niet zo mooi.

Seabait zei:
Op het moment zou ik er niks meer bijzetten en wachten tot de algeneters te groot zijn is ook niet verstandig.
Grote kans dat ze gefrustreerd raken in je bak en de andere bewoners gaan aanvallen,ook zullen ze gaan vergroeien ivm ruimtegebrek dus is allemaal niet zo mooi.

Er is ook een kans dat als ze groot zijn de win kel ze niet meer aanneemt.

Hoi Nicky, als ik je een advies mag geven, laat de algeneters in de winkel! Ze kunnen behoorlijk agressief worden tegenover de andere vissen maar ook naar elkaar.

Voor molly's vind ik persoonlijk je aquarium net iets te klein. Ik zou het houden bij je molly's, je platy's, je garnalen je meerval en je gourami's. 70 liter is de netto inhoud, maar trek je daar de bodem en de bovenkant vanaf, dan houdt je minder over. Ongeveer een 60 liter. Wat vuurgarnaaltjes misschien is een optie, maar vissen zou ik er niet meer bij doen.

Succes!

Wie zegt, dat Nickey die heeft. Deze bak is van Peggy sue.

Bertus zei:
Wie zegt, dat Nickey die heeft. Deze bak is van Peggy sue.

Nee hoor ik heb ze niet 😀
Ik ken ook geen nicky want ik heet toch echt nickey 🙂 lol
Dus als je het woord nicky vervangt door Peggy sue, ben ik het helemaal met je eens 🙂

Nickey zei:
Seabait zei:

Er is ook een kans dat als ze groot zijn de win kel ze niet meer aanneemt.

Dat hangt een beetje van de winkel af denk ik. de onze doet er niet moeilijk over maar dat is dan even afwachten.

Dat wordt leuk 4x Gyrinocheilus aymonieri, in zo'n kleine bak... 🙁 Zodra ze halfwas zijn zal de dominante de andere 3 vermoorden.

Gezellig! 🙁

Wowsie, excuss Nicky en Peggy sue! :sorry:
Bedankt voor de oplettendheid Bertus, ik was er duidelijk even helemaal niet bij gisteren 😳

Sanneke80 zei:
Wowsie, excuss Nicky en Peggy sue! :sorry:
Bedankt voor de oplettendheid Bertus, ik was er duidelijk even helemaal niet bij gisteren 😳

Ik ben nog steeds nickeEy 😀
Haha 🙂 (kon het niet laten 😀 )

Nickey!!!! Whahahaha 😛

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan