Hoeveel in vitro plantjes?


Maite

Member
Lid geworden
24 mei 2022
Berichten
14
Leeftijd
38
Ik ben bezig met het opzetten van mijn nieuwe 240l tank en ik ben me aan het oriënteren op de planten. Bij mijn eerste tank is me de vuistregel '1 plantje per 10l water' geleerd, maar hoe zit dat met in vitro plantjes? Kan ik hierin ook 1 cupje per 10 liter aanhouden of heb ik dan veel (te veel)?
 
Als je in Vitro koopt, koop je kleine plantjes. Ik zou dan eerder kijken naar de oppervlakte.
Dit verschilt ook per plant, omdat de een meer plaats nodig heeft dan de ander, maar betrouwbaarder dan liters in dit geval.

Met een in Vitro bakje kom je best ver, als je een beetje zuinig knipt en plant kan je daar makkelijk 20cm x 20cm mee beplanten.
 
Hou er ook rekening mee dat in vitro planten heel fragiel zijn. Als je geen co2, voeding en goede verlichting hebt kan er best veel afsterven in het begin.
 
Maar een rare vuistregel. Is afhankelijk van de grootte van de planten.
Het was ook meer om een idee te geven hoeveel je nodig hebt. “In een 50 liter bak 4 - 6 plantjes van verschillende groottes”. Heeft tot nu toe altijd goed gewerkt voor me.

Als je in Vitro koopt, koop je kleine plantjes. Ik zou dan eerder kijken naar de oppervlakte.
Dit verschilt ook per plant, omdat de een meer plaats nodig heeft dan de ander, maar betrouwbaarder dan liters in dit geval.

Met een in Vitro bakje kom je best ver, als je een beetje zuinig knipt en plant kan je daar makkelijk 20cm x 20cm mee beplanten.
Bedankt. Daar kan ik wat mee. De bak is 120 bij 40, dus met 16 cups moet ik een heel eind komen :)

Hou er ook rekening mee dat in vitro planten heel fragiel zijn. Als je geen co2, voeding en goede verlichting hebt kan er best veel afsterven in het begin.
Dat moet (hopelijk) goed gaan. Ik ga iig investeren in een co2 installatie en voeding gebruik ik nu ook al (zowel vloeibaar als tabletten).
 
Beetje afhankelijk van de planten maar 1 cup per 10 liter is best wel veel. Heb ik vorige week mijn nieuwe bak voorzien van in vitro planten.
Wist van gekkigheid niet waar ik ze allemaal moest laten :rolleyes: en dan had ik nog het minimale aangeschaft.
Qua afsterven, moet zeggen dat het hier super goed gaat in de bak. Heb dan wel planten die low tech zijn (low light en CO2) maar krijgen wel hun portie plantenvoeding. Kortom, in vitro: je krijgt super veel in een cupje en ik persoonlijk vind het super leuk
 

Terug
Bovenaan