Hoeveel kg filterzand 120 x 40 x 50


Is het een Rio 240? Ik had genoeg aan 1 zak voor de Rio nl. Als je in de buurt van Bilthoven woont heb ik nog wel een zak staan voor 5 euro
 
Is het een Rio 240? Ik had genoeg aan 1 zak voor de Rio nl. Als je in de buurt van Bilthoven woont heb ik nog wel een zak staan voor 5 euro
Jammer, ik woon in Sittard. Het wordt een Aqualantis Fusion maar de afmetingen zijn gelijk :)
 
Goeie vraag waar ik ook wel benieuwd naar ben op het antwoord Nicole want ik heb zelf ook filterzand nodig.:thumbs:
 
Christian hoe gaat de berekening dan eigenlijk,is daar een tabel van te vinden ergens of zo ?
Ik bereken eerst de hoeveelheid zand in liter, en de dichtheid van zand is ongeveer 1,5 g/cm3, oftewel 1,5 kg/dm3. 1 dm3 is natuurlijk hetzelfde als 1 liter. Dus dan vermenigvuldig ik het volume die ik nodig heb met 1,5.
Natuurlijk zit er tussen de korrels wat ruimte, dus meestal kun je het wel met minder zand doen.
 
Ik bereken eerst de hoeveelheid zand in liter, en de dichtheid van zand is ongeveer 1,5 g/cm3, oftewel 1,5 kg/dm3. 1 dm3 is natuurlijk hetzelfde als 1 liter. Dus dan vermenigvuldig ik het volume die ik nodig heb met 1,5.
Natuurlijk zit er tussen de korrels wat ruimte, dus meestal kun je het wel met minder zand doen.
Amai heel straf dat gaat zelfs mijn petje te boven toch bedankt voor je antwoord al snap ik er niet veel van.:)
 
2 zakken filterzand van Wildkamp is meer dan genoeg voor een oppervlak van 130x50cm, bodemdikte 3 cm bij voorruit en 8 cm achterin.
 
Ik bereken eerst de hoeveelheid zand in liter, en de dichtheid van zand is ongeveer 1,5 g/cm3, oftewel 1,5 kg/dm3. 1 dm3 is natuurlijk hetzelfde als 1 liter. Dus dan vermenigvuldig ik het volume die ik nodig heb met 1,5.
Natuurlijk zit er tussen de korrels wat ruimte, dus meestal kun je het wel met minder zand doen.


Handige berekening:thumbs:. Maar wat als je grover grind wil gebruiken? Deze bijvoorbeeld?

https://www.aquaplantsonline.nl/hs-aqua-gravel-black-1-2-mm-20-kg-grind?search=grind
 
Ik heb zo'n anderhalve zak filterzand gebruikt, overal ongeveer 4 1/2 cm
 

Terug
Bovenaan