Hoeveel kg in rio400


R

ReneS

Guest
Hallo,

Zoals de titel al luid, hoeveel kilo grind gaat er ongeveer in een rio 400. Bij de voorruit zie je het grind dan niet zitten en langzaam naar achter omhoog laten lopen.

Alvast bedankt!
 
uhm.. ik heb voor mijn rio 240 25kg filterzand gebruikt. Het is goed voor 5 cm gemiddeld, oplopend naar achter.

Dus voor de 400 denk ik dat je 2 zakken a 25 nodig hebt?
 
Je kunt het aantal liters uitrekenen dat je aan grind wilt en dat X 1.5 doen.
Ongeveer 60 kg voor een gemiddelde laag van 5 cm.
 
Hmm dan is zand is wel wat goedkoper. Ik wou er graag dat fijne zwarte grind in, komen de kleuren van de vissen mooier uit en minder rotzooi op de bodem.
 
Het zwarte split is erg mooi inderdaad. Maar het soort bodem is uiteraard afhankelijk van je planten- en visbestand.
 
Er komen geen echte bodem vissen in zoals corrydoras. Planten heb ik eventueel klei bolletjes voor, wortelen zullen ze wel doen in het grind.

Ik ben alleen zo 80 a 100 euro kwijt voor een bodem, is nog vrij veel.
 
5cm is echt veel te veel, dan zie je nog een lelijke rand tegen je glas aan.

Ik heb 10kg gebruikt voor een bodem van 60x40, had nog een beetje over, en er ligt meer dan voldoende in voor de planten, maar de bodem komt vooraan net niet boven de strip voor het glas uit.

Jij hebt 3,125 keer meer bodemoppervlakte dan ik, dus met 30 a 35kg moet je het gemakkelijk redden. 60kg is echt v��l te veel.
 

Terug
Bovenaan