Hoeveel ledstrips aanbrengen

Y

Yuri V

Guest
Graag zou ik in mijn bak Led strips aanbrengen in mijn Amazone bak. Numijn vraag is hoelang en hoeveel strips moeten voor een beetje fatsoenlijke plantenstimulatie

httpsw.ledstripkoning.nl/aquarium-led-strips/sets-met-1-led-strip/5-tm-50-cm-warm-wit-complete-set-aquarium-led-strip/

De bak is 35 bij 80
 
Graag zou ik in mijn bak Led strips aanbrengen in mijn Amazone bak. Numijn vraag is hoelang en hoeveel strips moeten voor een beetje fatsoenlijke plantenstimulatie

httpsw.ledstripkoning.nl/aquarium-led-strips/sets-met-1-led-strip/5-tm-50-cm-warm-wit-complete-set-aquarium-led-strip/

De bak is 35 bij 80
Ik heb geen direct antwoord voor je maar misschien is het handig ook meteen de hoogte van de bak te vermelden.
 
Ik heb 1x 10.000K 54cm van hvp in me 60x30x30 en dat is voldoende samen met een balkje rgb
 
Zolang het niet uitfakkelt in je vochtige kap zou je het kunnen proberen
 
De bak is 80*35*40 dus 40 hoog
 
Zou een strip van 50 cm wel voldoende zijn of zal ik een langere bestellen en is 1 strip wel voldoende.
 
Zou een strip van 50 cm wel voldoende zijn of zal ik een langere bestellen en is 1 strip wel voldoende.

Is dit de enige verlichting die je dan heb? Of is het extra?

Ik heb toevallig zelf ook deze LED strips (wit en RBG), maar dan met Time Controller.
Leuk spul, werkt goed, geeft veel licht, maar is een drama om netjes op te hangen. Je krijgt er lijm bij wat niet heel erg sterk is. Het ging al snel loshangen.
Hopelijk heb jij andere mogelijkheden dan lijm om ze te bevestigen.

Daarnaast is de controller die ik heb alleen in te stellen met een windows systeem (ik heb Mac). Dus als ik ook maar iets wil wijzigen dan moet ik met mijn controller bij mensen op de koffie. Niet praktisch...wel gezellig :D
Mocht je een Time Controller overwegen....zorg dat je Windows heb!
 
Is dit de enige verlichting die je dan heb? Of is het extra?

Ik heb toevallig zelf ook deze LED strips (wit en RBG), maar dan met Time Controller.
Leuk spul, werkt goed, geeft veel licht, maar is een drama om netjes op te hangen. Je krijgt er lijm bij wat niet heel erg sterk is. Het ging al snel loshangen.
Hopelijk heb jij andere mogelijkheden dan lijm om ze te bevestigen.

Daarnaast is de controller die ik heb alleen in te stellen met een windows systeem (ik heb Mac). Dus als ik ook maar iets wil wijzigen dan moet ik met mijn controller bij mensen op de koffie. Niet praktisch...wel gezellig :D
Mocht je een Time Controller overwegen....zorg dat je Windows heb!

Dat wordt dan de enige verlichting aangezien de toekomst armatuur defect was.

Nu is het alleen een strip van 50 cm genieg licht opbrengst of moet ik er 2 pakken of een stripmaat langer 70 cm
 
Zou wel voor langer gaan in een 80cm bak...
2x 75cm zou leuk zijn, als het teveel is kan je altijd nog dimmen
 
Zou wel voor langer gaan in een 80cm bak...
2x 75cm zou leuk zijn, als het teveel is kan je altijd nog dimmen

Bedankt voor de tip

Zal er een gwne in doen en 1 RGB van 70 cm
 
Zou wel voor langer gaan in een 80cm bak...
2x 75cm zou leuk zijn, als het teveel is kan je altijd nog dimmen

niet slecht bedoelt hoor , maar waarom is deze verlichting wel goed voor zijn aquarium ?
heb zelf ook een waterhoogte van 50 cm met planten die weinig licht nodig hebben en ik maar zoeken naar betaalbare power leds :p
 
Qua kwaliteit heb ik nooit veel vertrouwen in dit soort stripjes. Behalve loshangen, zoals hierboven al aangegeven, gaan er ook vrij vlot ledjes uit merkte ik op in mijn kweekbakje.
 
Qua kwaliteit heb ik nooit veel vertrouwen in dit soort stripjes. Behalve loshangen, zoals hierboven al aangegeven, gaan er ook vrij vlot ledjes uit merkte ik op in mijn kweekbakje.

De site geeft 3 jaar garantie dus zal wel niet heel verkeerd zijn en een led armatuur zijn vaak aardig in de prijs.

Dan is dit een goedkope oplossing in de toekomst kan er altijd nog iets anders in of een ander groter aquarium.

Zal ik er 2 gwn in zetten of 1 gwne en 1 rgb
 
De site geeft 3 jaar garantie dus zal wel niet heel verkeerd zijn en een led armatuur zijn vaak aardig in de prijs.

Dan is dit een goedkope oplossing in de toekomst kan er altijd nog iets anders in of een ander groter aquarium.

Zal ik er 2 gwn in zetten of 1 gwne en 1 rgb


sorry misschien heb ik het gemist hoor maar heb je ook planten in je aquarium ?
 
niet slecht bedoelt hoor , maar waarom is deze verlichting wel goed voor zijn aquarium ?
heb zelf ook een waterhoogte van 50 cm met planten die weinig licht nodig hebben en ik maar zoeken naar betaalbare power leds :p
Omdat dit bakje “slechts” 40cm hoog is

Ik heb met hvp stripjes op een 60x30x30 bakje goede ervaringen.
Alle planten bruisen als een malle met 1 stripje 10.000K op 100% en een rgb stripje op een stand voor een mooie kleur.
Op mijn 150x60/30x60 (vision450) had ik hetzelfde (+2 tl buizen) maar er groeide geen enkele plant knap op.

Alles heeft met de hoogte te maken waarop je verlichting hangt, en met een stralingshoek van >120 word het heel snel minder
 
Qua kwaliteit heb ik nooit veel vertrouwen in dit soort stripjes. Behalve loshangen, zoals hierboven al aangegeven, gaan er ook vrij vlot ledjes uit merkte ik op in mijn kweekbakje.
Ik ga die discussie niet eens meer aan met mensen..
Als hun er vertrouwen in hebben vind ik het goed genoeg
 
ma
Omdat dit bakje “slechts” 40cm hoog is

Ik heb met hvp stripjes op een 60x30x30 bakje goede ervaringen.
Alle planten bruisen als een malle met 1 stripje 10.000K op 100% en een rgb stripje op een stand voor een mooie kleur.
Op mijn 150x60/30x60 (vision450) had ik hetzelfde (+2 tl buizen) maar er groeide geen enkele plant knap op.

Alles heeft met de hoogte te maken waarop je verlichting hangt, en met een stralingshoek van >120 word het heel snel minder

Denk je dat het kan op 50cm waterhoogte strips komen daar nog 2 a 3 cm boven .
Het is voor een zuid Amerika biotoop met planten die weinig licht nodig hebben.


Edit: ik heb 2 strips van ledstripkoning deze had ik voorheen als bij verlichting omdat mijn T8 niet voldoende was en waar van 1 rgb was. mijn planten gingen toen ook een stuk beter en ze doen het beiden nog helemaal.

en jij dus met hvp .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat denk je waarom ik tot 600W aan verlichting eruit kan drukken op me grote bak?
Die 10cm verschil kunnen je de das om doen..
en dat je meer licht in je bak brengt en je planten het beter zegt Opzich wel genoeg toch?
 
Wat denk je waarom ik tot 600W aan verlichting eruit kan drukken op me grote bak?
Die 10cm verschil kunnen je de das om doen..
en dat je meer licht in je bak brengt en je planten het beter zegt Opzich wel genoeg toch?

Tja , ben al de gehele dag aan het kijken naar verlichting :S ik zie zoveel veel verschillende verhalen.
er zijn namelijke ook berichte met floodlights dat een a product vergeleken word met een amazone floodlight en deze kwa licht opbrengst net zo goed zijn.
de zo genoemde power leds kom je bijna nergens tegen. als je alleen al kijkt in dit forum zie je door de bomen het bos niet meer.

het enige wat ik weet in mijn persoonlijke situatie is dat ik ( snel ) meer licht nodig heb en dat ik daar geen 200 euro voor wil uitgeven.
en dat elektrotechniek niet voor mij is weg gelegd. en dat ik graag me tc420 zou willen gebruiken om mooi het licht te kunnen dimme en ander opties.:juggle::stom:
 
Wacht maar tot je internationaal gaat kijken, oerwoud aan keuzes en verhalen...

Dat is ook de reden dat ik mijn verlichting heb gekopieerd van een paar mensen die er veel succes mee hadden en flink moesten dimmen.

Maar powerleds met een standaard tc420 ben ik nog niet tegen gekomen, ook plantenbakken (50cm en hoger) met een stripje 5050 of 5630 heb ik ook nog niet gezien..

Wel met veel stripjes 5-7x aquarium lengte op een bak van 50cm of hoger..
Mja hoe je dan uit komt met je kosten...
 
Wacht maar tot je internationaal gaat kijken, oerwoud aan keuzes en verhalen...

Dat is ook de reden dat ik mijn verlichting heb gekopieerd van een paar mensen die er veel succes mee hadden en flink moesten dimmen.

Maar powerleds met een standaard tc420 ben ik nog niet tegen gekomen, ook plantenbakken (50cm en hoger) met een stripje 5050 of 5630 heb ik ook nog niet gezien..

Wel met veel stripjes 5-7x aquarium lengte op een bak van 50cm of hoger..
Mja hoe je dan uit komt met je kosten...


Oke dan ben ik dus gefucked. dankje wel:stom:
 
Oke dan ben ik dus gefucked. dankje wel:stom:

Heb je deze al eens bekeken? Is geen €200 alleszins.
Ik weet niet welke lengte je bak heeft dus ik heb de langste genomen...
Komt met een 7 traps dimmer (dus niet met je TC420 maar de standaard dimmer zit er al bij voor deze prijs).
Ik kom deze geregeld tegen boven plantenbakken en zelfs boven dicht beplantte bakken wordt er nog gedimd... Met 9.000 lumen kan je al iets doen nietwaar...

Edit: 9.700lm zelfs...
 
Dus de keuze voor 1 gewone strip en een RGB is een goede keus of gewoon 2 normale strips met dimmer ofc

Dan kan ik ze gaan bestellen aangezien de bak al draaide met al wat planten en filter .
 
Heb je deze al eens bekeken? Is geen €200 alleszins.
Ik weet niet welke lengte je bak heeft dus ik heb de langste genomen...
Komt met een 7 traps dimmer (dus niet met je TC420 maar de standaard dimmer zit er al bij voor deze prijs).
Ik kom deze geregeld tegen boven plantenbakken en zelfs boven dicht beplantte bakken wordt er nog gedimd... Met 9.000 lumen kan je al iets doen nietwaar...

Edit: 9.700lm zelfs...

de par is inderdaad veel belovend als ik zo het eerste en beste review lees.
 
Dus de keuze voor 1 gewone strip en een RGB is een goede keus of gewoon 2 normale strips met dimmer ofc

Dan kan ik ze gaan bestellen aangezien de bak al draaide met al wat planten en filter .

kan dus doen maar neem dan wel minimaal 75 cm.
 
Dus de keuze voor 1 gewone strip en een RGB is een goede keus of gewoon 2 normale strips met dimmer ofc

Dan kan ik ze gaan bestellen aangezien de bak al draaide met al wat planten en filter .

Ik zou persoonlijk 1 gewone en 1 RGB nemen, dan kan je nog wat aan de kleurweergave "sleutelen" en kan je ook bvb wat extra rood steken bij het dimmen 's avonds en 's morgens maar dat is een persoonlijke keuze nietwaar...
 
de par is inderdaad veel belovend als ik zo het eerste en beste review lees.

Jaja, het is een vrij goede unit hoor, zeker voor die prijs.
En zoals ik zei: er zijn genoeg voorbeelden te vinden van mooie plantenbakken met deze verlichting. En positieve reviews...
Prijs/kwaliteitsverhouding is prima bij deze lampen volgens mij. Het merk werd je trouwens ook al aangeraden in het andere led topic maar misschien was het je ontgaan... ;)
 
Jaja, het is een vrij goede unit hoor, zeker voor die prijs.
En zoals ik zei: er zijn genoeg voorbeelden te vinden van mooie plantenbakken met deze verlichting. En positieve reviews...
Prijs/kwaliteitsverhouding is prima bij deze lampen volgens mij. Het merk werd je trouwens ook al aangeraden in het andere led topic maar misschien was het je ontgaan... ;)


o ja kan best dat het zo is maar op een gegeven moment lees je zoveel.
ik heb een bak van 135 lang dus inderdaad de langste nodig. maar zit hier nu wel of geen rgb functie in daar ben ik nog ff naar op zoek.
 
de par is inderdaad veel belovend als ik zo het eerste en beste review lees.

Ik vond nu deze vrij snel maar er zijn verschillende versies van. Ze hebben ook mooi geprijsde RGB varianten dus best eens goed kijken voor je bestelt...
 
Dus de keuze voor 1 gewone strip en een RGB is een goede keus of gewoon 2 normale strips met dimmer ofc

Dan kan ik ze gaan bestellen aangezien de bak al draaide met al wat planten en filter .
Zou 2 “normale “doen en 1 rgb
 
o ja kan best dat het zo is maar op een gegeven moment lees je zoveel.
ik heb een bak van 135 lang dus inderdaad de langste nodig. maar zit hier nu wel of geen rgb functie in daar ben ik nog ff naar op zoek.

Ikzie dat ze op Aquasabi uitverkocht zijn maar er zijn nog wel adressen waar je ze kan vinden, ook in Nederland dacht ik (onlangs nog een adres gehad, zou eens moeten kijken). Het is mogelijk dat ze deze niet in de lengte hebben die jij nodig hebt maar je kan er ook twee na elkaar monteren natuurlijk...
 
Zou 2 “normale “doen en 1 rgb

ik denk dat ik er voor 1 ga en dan even aan kijken hoe dat gaat inclusief de superfish retro die ik zins een weekje in bezit hebt.

RGB zou ik ook eventueel nog kunnen doen met een goedkope strip op de tc420
 
Terug
Bovenaan