Hoeveel ledstrips aanbrengen

Belangrijkste vind ik toch wel de plantengroei.

Maar neem aan dat de RGB ook wit licht weer kan geven overdag en pak ik als normale warm wit of koud wit of is dit gwn een kwestie van smaak.
 
Belangrijkste vind ik toch wel de plantengroei.

Maar neem aan dat de RGB ook wit licht weer kan geven overdag en pak ik als normale warm wit of koud wit of is dit gwn een kwestie van smaak.

Meestal is de RGB gewoon voorzien van een aantal gekleurde leds maar overwegend witte.
 
De klanten service vd site adviseerde mij er 2 aan.

Naar de maten soort grind op de bodem en gaf aan als het teveel licht gaf dit natuurlijk aan te passen was met dimmen.

Mocht er meer nodig zijn schaf ik nog wel een losse aan.

Zal ik gaan voor de RGB en de Warm wit .
 
tja dan word het wel weer een dure aankoop :(
Ga jij ff je eigen topic openen voor je licht of daarin posten, volgens mij haal jij nu die chihiros lampen door de war met losse stripjes...

Belangrijkste vind ik toch wel de plantengroei.

Maar neem aan dat de RGB ook wit licht weer kan geven overdag en pak ik als normale warm wit of koud wit of is dit gwn een kwestie van smaak.
RGB is enkel rood groen en blauw, en is verre van geschikt voor plantengroei
 
RGB is enkel rood groen en blauw, en is verre van geschikt voor plantengroei

Ah, oei... Sorry, dat had ik niet bekeken eigenlijk, ik ging er van uit dat dat zo was omdat het bij een RGB unit meestal zo is, dacht dat dat bij strips ook zo was... Ik heb geen ervaring met led-strips wordt nu wel pijnlijk duidelijk... :D:br:
 
Ga jij ff je eigen topic openen voor je licht of daarin posten, volgens mij haal jij nu die chihiros lampen door de war met losse stripjes...


RGB is enkel rood groen en blauw, en is verre van geschikt voor plantengroei

Dus wel voor 2 gwne gaan of is 1 gwne al genoeg voor de planten anders pak ik gwn 2 gwne.
 
Ah, oei... Sorry, dat had ik niet bekeken eigenlijk, ik ging er van uit dat dat zo was omdat het bij een RGB unit meestal zo is, dacht dat dat bij strips ook zo was... Ik heb geen ervaring met led-strips wordt nu wel pijnlijk duidelijk... :D:br:
Nee omdat het enkel piekt in rood groen en blauw mis je delen in het violet en diep rood en geel om een “volledig” spectrum aan te bieden voor betere plantengroei
Dus wel voor 2 gwne gaan of is 1 gwne al genoeg voor de planten anders pak ik gwn 2 gwne.
2 gewone, en als je geld “over” hebt een rgb stripje erbij voor de kleur
 
Bedankt voor het goede advies zal gwn voor 2 witte gaan nu en later misschien een RGB erbij aanschaffen voor de effecten.

Hopen dat ik ze morgen binnen heb kan ik ze in de kap monteren .
 
Nog 1 dingetje warm wit of koud wit of is dit gwn een kwestie van smaak dan ga ik voor warm wit.
 
Nog 1 dingetje warm wit of koud wit of is dit gwn een kwestie van smaak dan ga ik voor warm wit.
Meerendeel smaak.
Alleen op 10.000K groeide bij mij geen rode planten.
Maar over het algemeen geld: hou kouder de kleur hoe compacter de planten groeien
 
Meerendeel smaak.
Alleen op 10.000K groeide bij mij geen rode planten.
Maar over het algemeen geld: hou kouder de kleur hoe compacter de planten groeien

OK zie dat je niet kunt kiezen alleen de combi koud en warm wit of blauw koud wit en blauw warm wit.

Dan ga ik voor de eerste bedankt voor je advies ga ze nu bestellen.
 
Nee omdat het enkel piekt in rood groen en blauw mis je delen in het violet en diep rood en geel om een “volledig” spectrum aan te bieden voor betere plantengroei

Ik veronderstelde eigenlijk dat een RGB-strip ook een combinatie was van (hoofdzakelijk) witte leds met een paar gekleurde leds.
Als ik nu eens kijk in de link zie ik inderdaad dat RGB-strips puur rode, groene en blauwe leds zijn
 
Ik vond nu deze vrij snel maar er zijn verschillende versies van. Ze hebben ook mooi geprijsde RGB varianten dus best eens goed kijken voor je bestelt...


hij is besteld dankje wel :petjeaf:
 
Mooi! :thumbs:
Spannend!
Welk model is het uiteindelijk geworden?

A 1201 .
Zodra hij er is zullen er foto's in mijn album komen . Ben ook er benieuwd of ik dan mijn CO2 set moet gaan gebruiken.
 
Heb de leds al gemonteerd en aan.
Ziet er goed uit , heb deze nu op ongeveer halve sterkte staan aangezien de bak nu een week draaiende is en zal dit gelijkmatig opvoeren.
 
Vlot gegaan dan, ben benieuwd naar je resultaten
IMG_20171104_150656.jpg
 
Je plantengroei bedoelde ik xD
Maar ziet er Opzich wel okee uit zo
 
Je plantengroei bedoelde ik xD
Maar ziet er Opzich wel okee uit zo
Daar ben ik ook zeker benieuwd naar .

In ieder geval bedankt voor je advies ben er tot nu toe erg tevreden mee .
 
Graag posten in je eigen topic a.u.b



Als je had mee gelezen had je ook gekeken naar de leds die ik nu heb gekocht. Kost misschien 10 euro meer dan je nu hebt uit gegeven. I.p.v. dit commentaar toppie:oops:
 
Meerendeel smaak.
Alleen op 10.000K groeide bij mij geen rode planten.
Maar over het algemeen geld: hou kouder de kleur hoe compacter de planten groeien
Dit klopt, heeft van doen met het feit dat koeler licht meer blauw bevat. En, zoals we weten, dringt blauw licht dieper in het water door. Maar planten zijn ook gevoelig voor licht waar rode elementen inzitten zoals warm wit en, uiteraard, rood. Dit is zelfs belangrijker dan het blauwe licht. Groen licht heeft weinig zin want het licht wordt door groene planten weerkaatst.

http://glastuinbouw.agriholland.nl/licht4/docs/kleurendeinvloedvangolflengtesophetgewas.pdf
 
Terug
Bovenaan