Hoeveel licht in mijn bak

Moppersmurf

Well-known member
Lid geworden
24 april 2017
Berichten
206
Leeftijd
58
Locatie
Zoetermeer
Heb een bak gekocht van 2,11x70x70 met Discus. Die gaan er weer in terug en wil er ook wat planten in doen. Niet enorm veel maar ook weer niet te kaal.
Nu zit er al wat Led licht in maar dat is half gaar (balkjes zijn 75 cm lang). De boel wordt aangestuurd door 2 TC420 controllers.
Ik weet het merk Led balkjes niet maar dacht HPV Aqua.

Kan iemand zeggen wat ik nodig heb voor bovenstaand? En of dit HPV Aqua is?
Is het dan een aanrader om HPV aqua balken bij te kopen?

IMG_0131.jpg

IMG_0130.jpg
 
Zijn JMB zo te zien
Maar waarom is 1 kant van de bak blauw?

Ik zou ze lekker laten zitten
 
Zou ook zeggen JMB, en dan de duurdere balken daarvan.

alhoewel de duurdere versies niet makkelijk aan te sturen zijn met TC420 controllers... wellicht toch de "goedkope" versie... die zijn wel met een tc420 aan te sturen.

die blauwe verlichting zie ik ook de logica niet van in met een discusbak :juggle:
 
Heb alles aangesloten en er zitten 2 blauwe in. Ook een blauw/rood balk. Van de zes doen er maar 3 het goed. Ik wil dus een paar balken vervangen.
Hier een foto van de andere kant.
IMG_0013.JPG
IMG_0014.JPG
 
Misschien ff proberen zonder de controller.. ??
 
De balken en aansluitingen zien er exact zo uit als mijn HVP aqua balken. En HVP gebruikt inderdaad TC420 controllers.
Maar de foto van de bedrading die jij laat zien geeft aan dat die bedrading veel te leiden heeft gehad. Ook die rood/oranje toevoeging welke met tiewrap vast zit is niet standaard. Geen idee wat daar de bedoeling van is.
 
Hallo Hensie44. De snoeren zijn inderdaad in slechte conditie. En van sommige balken zijn een aantal ledjes stuk maar heb nu een aardig programma gemaakt met de TC420. De twee blauwe balken staan uit. Er zit een rode balk bij (helaas met wat blauw) maar heb nu een ondergaande zon voordat het licht uit gaat. Best wel mooi.
Die rood/oranje toevoeging is een stift dop??? :Dk Geen idee waarom het er op zit, maar heb het maar zo gelaten. Zijn het dan deze die je hebt? http://www.hvpaqua.nl/c-3427378/losse-producten-zoetwater/ Of een biotoop set? Ik weet alleen niet wat voor balken ik nu heb, 7.000 of 10.000.
 
Terug
Bovenaan