Wat is er nieuw

hoeveel liters voor garnalen

• Onderwerp starter Onderwerp starter DePlantenMan
  • Startdatum Startdatum
D

DePlantenMan

Guest
ik wil heel mischien een stelling maken voor garnalen maar hoeveel liters raden jullie aan voor een garnalenbak.

Hoeveel ruimte heb je voor je stelling? (breedte, diepte).

Als het bijvoorbeeld 1m20 is, kun je kijken voor 3x 40x25x25cm bakjes naast elkaar, bijvoorbeeld. Bij 90cm zou je met 3x 30x30x30cm bakjes ook ongeveer dezelfde inhoud hebben per bakje. Bij 1m20 kun je bijvoorbeeld beneden 2x een grotere bak (een 60cm) op dezelfde breedte zetten).

Kijk hier maar eens voor wat ik bedoel met bakjes van verschillende afmetingen: http://www.alfanita.se/fishroom.htm

~ Ivo

bedankt voor de link ik kan een stelling van 1 meter kwijt. dan wou het als het kan bakken van 30x25x35 en dan 2 naast elkaar en dan 3 of 4 lagen. dus dan is 22,5 liter per bak (met de bodem er af gerekend)

Mooi formaat,grote luchtpomp nemen en in alle bakjes een sponsfiltertje bv.

mischien een rare vraag maar zou een houten vloer 180 kilo houden. de balken legen horizontaal de stelling kom dan op de balken te liggen.

Is echt geen rare vraag en heel verstandig dat je dat eerst uitzoekt.
De stelling kom dan op de lengterichting van de balken te staan?

ja hier zou die dan moeten komen
915695deplantenman_0_82_ytjhyhtrthths_002.jpg

En dan gaat die Ajax vlag weg? 😉

Mooie muur maar ging ff over de vloer 😉

Mascha&Ivo zei:
En dan gaat die Ajax vlag weg? 😉

nee die blijft of mischien ook wel 🙁

Seabait zei:
Mooie muur maar ging ff over de vloer 😉

ik had de foto gemaakt omdat daar een hoek zit dus dat stukje is wat sterker

Ok ik snap het,dus als de balken je stelling niet houden zal de boel naar rechts omvallen... 😉
Maar ik neem aan dat de balken van zijmuur naar zijmuur lopen en niet in de lengte van je huis dus zullen de balken ten opzichte van je stelling verticaal liggen en dat is beter.
Goed om te weten is dan ook hoe oud de balken zijn en of je vloer beweegt als je erover loopt bv.

de balken zijn 20 + mischien wel in de 30. maar is een raar huis er liggen alleen balken bij de muren horizontaal en in het midden niet. maar de andere kant van mijn kamer staat een rio 125 en 80 cm verder een lido 120 en als ik naast/voor een van de aquarium sta is dat ook ongeveer 200 kilo

als ik naast de computer sta en ik spring beweegt die wel ja.

Ik heb zelf geen houten vloer maar zal niet gek zijn als je met ongeveer 80kg gaat springen dat je vloer beweegt maar je leest soms berichten van mensen dat hun vloer al beweegt enkel door het lopen.
Een paar 100 kg is niet overdreven en moet zonder aanpassingen wel lukken volgens mij.

en wat ik ook al zij. is als ik naast mijn lido 120 sta is dat ook ongeveer 200 kilo. dus de andere kant van de kamer moet dat ook houden

Kom maar op met die garnalenstelling,ben benieuwd!
Weet je al welke soorten?

nu nog mijn ouders overtuigen (me ma dan van me pa mag het wel die vind het zelf ook leuk)

de soorten worden denk ik (en wil ze denk kopen bij rendo in
duitsland)

red sukura ss
citroen garnaal
blue jelly
red sukura rili
blauw/zwart rili sakura
crystal red/black (denk de a/s grade)
taiwan bee/taiwan bee f1
en mischien nog blauwe tijgers

Help Users

You haven't joined any rooms.