Wat is er nieuw

Hoeveel ml fosfaat

• Onderwerp starter Onderwerp starter fishlover1969
  • Startdatum Startdatum
F

fishlover1969

Guest
Hoi ik wil graag mijn fosfaat verhogen maar snap niet goed,hoeveel ik er nu in moet gooien in mijn rio 180,hoeveel ml moet ik erbij gooien per dag of week,heb kant en klare fosfaat van aquarium bemesting

Er moet op de fles toch wel staan hoeveel je moet toedienen voor een bepaalde verhoging?

Zal ik je ff de foto van de fles sturen

20161116_193846.jpg

Als je zo rond de 1,0 zou willen hebben in je bak dan moet je de hoeveelheden maal 10 doen omdat ze aangeven dat het met 0,1mg verhoogd. Je kan zelf berekenen hoeveel je nodig hebt aan de hand van je licht en wel of geen co2. Er staat 0,5 ml (met co2 en minder dan 0,5W) dus dat x10 is 5 ml per dag om 1 mg te doseren.
Ik vind het niet heel duidelijk maar als je kan meten zou ik eens 5ml per 50 liter toevoegen en dan kijken op hoeveel je uitkomt en wat er wordt verbruikt.
Ze stellen per 50 liter 0,5 ml om met 0,1 te verhogen. Dat is om met 1,0 te verhogen dan 5 ml dacht ik.Is je bak 100 liter dan moet je dacht ik 10ml toevoegen.
Ik vind het ook een beetje een "rare"uitleg en niet echt makkelijk maar dat kan aan mij liggen.
Ik zou de waarde dus op 1,0mg brengen en dan na enige dagen meten wat je bak verbruikt en zo kun je vaststellen wat je per week zou moeten toevoegen.

Ja het is inderdaad niet echt duidelijk ben bang als ik teveel erin gooi dat ik dadelijk met een algenexplosie zit,maar ik ga maar eerst zorgen dat ik aan die 1mg ga komen
Bedankt voor je hulp

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan