Hoeveel planten in een 150L aquarium?


Hidde06

Well-known member
Lid geworden
31 juli 2023
Berichten
181
Leeftijd
19
Hoi. Hoeveel planten worden er aangeraden voor een 150L aquarium (80 x 40 x 55)?
 
Hoi. Hoeveel planten worden er aangeraden voor een 150L aquarium (80 x 40 x 55)?
Hidde, het is geen wiskunde. Je kijkt welke planten je wilt en haalt wat planten. Zijn het er te weinig haal je er wat bij. Probeer minder na te denken maar kijk gewoon hoe het je aanstaat.
 
niet meer dan 6...

Screenshot 2023-08-07 at 14-47-57 Echinodorus Ozelot Red XL.png
 
Als je snelgroeiende stengelplanten neemt zou ik niet overdrijven bij de start. Eens het aanslaat groeit het uit de bak. In het voorbeeld hieronder moet ik voortdurend toppen, herstekken en uiteindelijk weggooien. Ik ben met heel weinig begonnen. Van de Vallisineria bijvoorbeeld heb ik maar 2 plantjes gekocht: die hadden elk een 5-tal sliertjes. Maar de planten maken zo snel uitlopers dat het al snel heel wat wordt. Een belangrijk voordeel van die plantengroei is dat er veel minder alg is. Succes met je keuze ! (hieronder had ik trouwens alles net gesnoeid, was terug van reis, een serieus werkje)
IMG_1453.jpg
 
Als je snelgroeiende stengelplanten neemt zou ik niet overdrijven bij de start. Eens het aanslaat groeit het uit de bak. In het voorbeeld hieronder moet ik voortdurend toppen, herstekken en uiteindelijk weggooien. Ik ben met heel weinig begonnen. Van de Vallisineria bijvoorbeeld heb ik maar 2 plantjes gekocht: die hadden elk een 5-tal sliertjes. Maar de planten maken zo snel uitlopers dat het al snel heel wat wordt. Een belangrijk voordeel van die plantengroei is dat er veel minder alg is. Succes met je keuze ! (hieronder had ik trouwens alles net gesnoeid, was terug van reis, een serieus werkje)Bekijk bijlage 363945
Kijk dit zijn goede tips. Heel erg bedankt TLS!
 
Probeer te werken met planten groepen. Daarbij hou je de plantensoort bij elkaar. Hier en daar een enkel plant neerzetten geeft geen mooi geheel. En dan komt er eigenlijk wel een antwoordt op je vraag . In jouw bak zou ik het houden op zo'n 6 plantensoorten.
 
Goedemorgen. Heb sinds kort de colombo flora grow liquid complete plantenvoeding. nu staat er alleen op de verpakking, hoe veel je moet pompen per liter, maar niet hoe vaak. De verkoper zei in de winkel wekelijks, maar wil het toch even snel navragen.
 
Dit staat er bij Aquastorex:

Gebruik: 10ml per 50 liter water (flesinhoud is voldoende voor 12.500 liter aquariumwater).

Flora Grow Liquid moet wekelijks toegediend worden.
Geschikt voor zowel tropische als koudwater aquaria.
 
Aha, staat het dus toch wel ergens. Bedankt!
 
Als je wil weten hoeveel voedingsstoffen je aquarium verbruikt, dan test je een uur na de waterwissel en het toevoegen van de wekelijkse bemesting de PO4 NO3 en Fe. Dit doe je een week later weer, voordat je de wekelijkse waterwissel en dosering meststoffen geeft. Dat geeft je een inzicht in het verbruik van je planten en kan zo indien nodig de dosering aanpassen.
 
Goedemorgen. Heb sinds kort de colombo flora grow liquid complete plantenvoeding. nu staat er alleen op de verpakking, hoe veel je moet pompen per liter, maar niet hoe vaak. De verkoper zei in de winkel wekelijks, maar wil het toch even snel navragen.

Dit staat er bij Aquastorex:

Gebruik: 10ml per 50 liter water (flesinhoud is voldoende voor 12.500 liter aquariumwater).

Flora Grow Liquid moet wekelijks toegediend worden.
Geschikt voor zowel tropische als koudwater aquaria.
Hoi @Hidde06 en @jessicapilon

Even een kleine correctie, John, volgens mij heeft Hidde een kleine fles (pompen). Wat jij noemt klopt op de 2,5 liter verpakking (12.500 liter)
 
Even een kleine correctie, John, volgens mij heeft Hidde een kleine fles (pompen). Wat jij noemt klopt op de 2,5 liter verpakking (12.500 liter)
Flora Grow is toch Flora Grow ongeacht in welke verpakking het zit?

Ik heb die ook 1x gehad en pompte het in een maatbekertje van 30 ml. Ik werd gek van het tellen van het aantal pompjes. Ik draaide de pomp eraf en goot het zo in het maatbekertje.
 
Flora Grow is toch Flora Grow ongeacht in welke verpakking het zit?

Ik heb die ook 1x gehad en pompte het in een maatbekertje van 30 ml. Ik werd gek van het tellen van het aantal pompjes. Ik draaide de pomp eraf en goot het zo in het maatbekertje.
De flesinhoud (12.500 liter) gaat over de grote verpakking.
 
Ja in de jerrycan zit veel meer maar je kan volgens mij zowel uit de jerrycan als uit de pompfles gewoon de hoeveel geven die ik eerder noemde. Dus 10ml per 50 liter.
Wat in dat pompje zit is meer voor het gemak denk ik en dan spreken ze over het aantal pompjes en niet over milliliters.
 

Terug
Bovenaan