Hoeveel tijd besteed jij per week aan je aquariumhobby?


Hoeveel tijd besteed jij per week aan je aquariumhobby?

  • minder dan 15 minuten

    Stemmen: 7 8.9%
  • tussen de 15 en 30 minuten

    Stemmen: 2 2.5%
  • tussen de 30 en 45 minuten

    Stemmen: 6 7.6%
  • tussen de 45 en 60 minuten

    Stemmen: 16 20.3%
  • tussen de 60 en 90 minuten

    Stemmen: 19 24.1%
  • tussen de 90 en 120 minuten

    Stemmen: 13 16.5%
  • meer dan 120 minuten

    Stemmen: 16 20.3%

  • Totaal aantal stemmers
    79

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 februari 2011
Berichten
120,398
Leeftijd
58
Locatie
Groningen
Deze poll komt tot stand met jasper-94 en waarvoor onze dank.
Wij zijn wel benieuwd hoeveel tijd jij wekelijks met de hobby bezig bent. Dan doelen we op de totale tijd die je besteed aan je bak(ken).
Je kan denken aan verversen, inrichten, onderhoud en alles wat er verder bij komt kijken.
Veel plezier met het invullen van de poll.
 
Ik hou het op 45-60minuten per week, bij een stabiele bak. Voor schoonmaken/snoeien.
Al zijn de laatste weken zeker 6+ uur per week geweest aan schoonmaken, verversen en snoeien met mn algenplaag en opnieuw instellen van CO2 etc.

denk dat ik toch wel op de 4 uur zit in schoonmaken alleen. En dan voeren iedere week is gerust ook nog wel uurtje of 2.
2 uur per week voor voeren alleen? Ik ben erg benieuwd naar je voer-ritueel dan :DD
 
Ik denk dat de stelling vervuild is door te veel aan variabelen. "Aantal minuten per aquarium" of zo geeft veel meer inzicht.
Ik met mijn 2 bakken zal veel minder tijd in de hobby steken dan bijvoorbeeld een Arjan de Graaf, die elke muur van zijn huis vol heeft staan met aquaria.
 
Ik zit zelf op 7,5-8h per week met zekerheid. En dan ben ik nog bezig met een wedstrijdbak, dus komt daar nog eens 3h bij schat ik zo in.
 
Ik denk dat de stelling vervuild is door te veel aan variabelen. "Aantal minuten per aquarium" of zo geeft veel meer inzicht.
Ik met mijn 2 bakken zal veel minder tijd in de hobby steken dan bijvoorbeeld een Arjan de Graaf, die elke muur van zijn huis vol heeft staan met aquaria.
Het lijkt mij vooral leuk om te weten hoeveel tijd iedereen kwijt is met zijn bakken. De meesten zullen 1-2 bakken hebben.
Vervolgens kan je je antwoord op de poll toelichten in een berichtje, ik snap de reactie over een 'vervuilde' poll dan ook niet helemaal.

Daarnaast is dit toch vooral leuk om te weten van elkaar, en niet perse iets wat uitgedrukt hoeft te worden in minuten per bak per week.
 
Het lijkt mij vooral leuk om te weten hoeveel tijd iedereen kwijt is met zijn bakken. De meesten zullen 1-2 bakken hebben.
Vervolgens kan je je antwoord op de poll toelichten in een berichtje, ik snap de reactie over een 'vervuilde' poll dan ook niet helemaal.

Daarnaast is dit toch vooral leuk om te weten van elkaar, en niet perse iets wat uitgedrukt hoeft te worden in minuten per bak per week.
Als het enkel om interesse gaat in mekaars hobby is er natuurlijk geen issue :)

Ik heb twee aquaria. Buiten het voederen om ben ik met twee uurtjes per week 90% van de keer wel klaar.
 
In de titel wordt gesproken over hoeveel tijd je kwijt bent dus dat is in het totaal en niet per bak. Het is dus de tijd die je in totaal met de hobby bezig bent.
 
Ik hou het op 45-60minuten per week, bij een stabiele bak. Voor schoonmaken/snoeien.
Al zijn de laatste weken zeker 6+ uur per week geweest aan schoonmaken, verversen en snoeien met mn algenplaag en opnieuw instellen van CO2 etc.


2 uur per week voor voeren alleen? Ik ben erg benieuwd naar je voer-ritueel dan :DD
moet iedere dag tubifex ontdooien, 2 bakken krijgen flakes, 2 bakken tilapia voor snijden, bakken sproeien, en dan nog 5 beesten voeren om de twee dagen met wormpjes aan een pincet. En dan genieten en kijken natuurlijk :)
 
Ik heb enkel de volga 240 staan.
Hier ben ik wekelijks tussen de 1.5u tot 2u ongeveer mee bezig aan onderhoud.
Meeste tijd kruipt in de waterwissel,
en dan vooral het bijvullen,ik doe dit met een gieter.
 
tja hier doe ik andere dingen tijdens het vullen van de bakken met zon 750 liter en 500 liter blijf ik er echt niet bij staan eens per maand
onderhoudt duurt ook niet zo lang voeren ook niet. dank zon 30 minuten
en och is een hobby dus als het langer duurt het zij zo
 
Ik vond het eigenlijk wel grappig qua opzet van de poll, tijden in minuten 🤣 dat kun je toch geen hobby noemen .
Dan heb ik wel 100 hobby's .
 
Tja veel leden besteden er denk ik minder dan 1 uur aan dus dan kun je beter in minuten dan in uren praten denk ik;)
 
Er had eigenlijk in de titel niet hobby maar onderhoud moeten staan.
Ik heb het zelf verkeerd gelezen,
ik dacht dat het over onderhoud ging.
Mijn bak staat in de woonkamer naast de tv,
van in de keuken zie ik hem staan,
als ik aan tafel zit zie ik hem ook staan.
Met als gevolg dat ik er ook wel continu naar aan het kijken ben of mijn aandacht ernaar toe getrokken word.
Dat is ook bezig zijn met de hobby,
dan zit ik aan vele uren/week als ik dat er allemaal bij reken.
In principe telt naar de lfs gaan ook mee :)
 
3 bakken, +- 1000 liter totaal. Verreweg de meeste tijd gaat zitten in voeren en gewoon wat zitten observeren (samen 30 min/dag). Dat is dan al 3,5 uur per week. Water verversen gebeurt maar eens in de zoveel tijd; gemiddeld 10 minuten per week of zo. Reken ik er nog 15 minuten bij voor herinrichten, filteronderhoud en allerlei aquaprojectjes in de loop der tijd.... dan is het een kleine 4️⃣ uur per week. 👌:br:
 
Meeste tijd zit hem in het onderhoud van de zoutwater nano, al is dat maar eens in de 2 a 3 weken dat ik daar zo 2uur aan kwijt kan zijn. Meeste tijd gaat naar het rondstruinen op het internet. Breng toch aardig wat aquariumtijd door op onder andere youtube en marktplaats, opzoek naar het volgende excuus voor een nieuw projectje:pp:DD
 
Deze poll komt tot stand met jasper-94 en waarvoor onze dank.
Wij zijn wel benieuwd hoeveel tijd jij wekelijks met de hobby bezig bent.

Dan doelen we op de totale tijd die je besteed aan je bak(ken).
Je kan denken aan verversen, inrichten, onderhoud en alles wat er verder bij komt kijken.
Veel plezier met het invullen van de poll.
Bij de tijd tel ik onderhoud, controle bakken, testen water, (en wanneer nodig onderweg naar en bezoek aan LFS) meelezen op het forum.
*Meer dan 120 minuten wekelijks.
 
tja hier doe ik andere dingen tijdens het vullen van de bakken met zon 750 liter en 500 liter blijf ik er echt niet bij staan eens per maand
onderhoudt duurt ook niet zo lang voeren ook niet. dank zon 30 minuten
en och is een hobby dus als het langer duurt het zij zo
Hier hetzelfde, tijdens het water verversen kan ik andere dingen doen.
 

Hoeveel tijd besteed jij per week aan je aquariumhobby?​

Ik zou het eerlijk waar niet in minuten of uren kunnen uitdrukken. Maar met het aantal bakken waarschijnlijk minder dan de meeste mensen denken. Ik hou nog genoed tijd over voor andere zaken en mijn sociale leven.
 
800 ltr bak, max 15 minuten per week meestal minder.
Alles verloopt automatisch, alleen een maal per maand de voorruit schoonmaken en om de week het voorfilter van een laag schone watten voorzien. Bodem afhevelen dankzij overloop met bodemafvoer niet nodig.
 
Met de huidige bak een uurtje per week, waterwissel en wat algen poetsen. Wanneer hij straks helemaal stabiel is denk ik nog minder.
 
Hier kost de bak:
1x per 2 dagen voeren 1 minuut
1x per week voorfilter schoonmaken 15 minuten
1x per 8 weken water verversen; ramen lappen enz. Een uur of 6
2x per dag kijken/genieten 1.5 uur

Kom dus toch wel op een gemiddelde van een uur of 12 per week (maar zou dus ook in 18 minuten per kunnen)
 
Ik heb een ecosysteem aquarium vol met planten en vredelievende vissen en garnalen😎😁 het aquarium is 240 liter en ik hoef alleen elke week de pomp schoon te maken en elke dag te voeren. Ik vul het water bij als je onder de rand door kan kijken. Dus ongeveer 45 minuten per week
 
Ik heb een ecosysteem aquarium vol met planten en vredelievende vissen en garnalen😎😁 het aquarium is 240 liter en ik hoef alleen elke week de pomp schoon te maken en elke dag te voeren. Ik vul het water bij als je onder de rand door kan kijken. Dus ongeveer 45 minuten per week

Met 4 bakjes zeker niet langer dan 30-40 minuten per week
Doen jullie dan ook wekelijkse waterwissels binnen deze tijd?
En planten snoeien,of eens stekjes maken van snoei afval enz?
 

Terug
Bovenaan