Wat is er nieuw

Hoeveel van deze blauwachtige laag (biofilm??) is teveel op wateroppervlakte?

@Erkie ik heb de outlet net onder het wateroppervlakte zitten, standje maximaal. De stroming is dus maximaal, sneller kan het niet
 
@Erkie ik heb de outlet net onder het wateroppervlakte zitten, standje maximaal. De stroming is dus maximaal, sneller kan het niet
Eigenlijk wil je dat het wateroppervlak flink golft, maar dat is heel tricky qua geluid. Zeker op een slaapkamer. Outlet iets te hoog en het is net alsof je naast een snelstromende rivier slaapt, of iets soortgelijks. Iets te laag en het wateroppervlak is weer vlak en dat levert minder zuurstof uitwisseling op.

Misschien nog even afwachten hoe het zich ontwikkelt, je aquarium is nog jong.
 
@Erkie ik heb de outlet net onder het wateroppervlakte zitten, standje maximaal. De stroming is dus maximaal, sneller kan het niet
Gebruik je CO2? Veel stroming zodat het wateroppervlak golft, zorgt ervoor dat je opgeloste CO2 uit het water verdwijnt.
 
Een Aquaflow 100 is mijn inziens veel te klein voor een 60 literbakje. Er kan veels te weinig filtermedia in.
En aangezien je meer bewoners wilt gaan toevoegen zal het probleem met de kaamlaag blijven bestaan.
Oplossing is een groter filter en meer planten
Ik heb inmiddels een nieuw filter! Ik bedacht me een paar dagen geleden dat ik opeens een 500l/h intern filter had liggen die ik vroeger gebruikte. Filtermateriaal is overgezet met capaciteit voor een tweede blok filterspons. Ik ga in de gaten houden hoe het nu gaat met de kaamlaag. Tot nu toe heb ik het goed onder controle weten te houden door de zuurstof toevoer een paar uur per dag aan te zetten. Hopelijk blijft het goed gaan met de bacterien op hun nieuwe plekje
 
Mag ik vragen wat voor filter je nu dan gebruikt?
 
De kaamlaag is niet minder geworden na een paar dagen
 
De kaamlaag is niet minder geworden na een paar dagen
Je bak produceert nog teveel afvalstoffen. Je "nieuwe filter" heeft een grotere filterinhoud, wat een deel van de oplossing is voor het tegengaan van de kaamlaag. Het vergroten van je plantenbestand zal je ook gaan helpen om de kaamlaag te laten verdwijnen. Vooral snelgroeiende planten helpen daarbij.
Om je planten goed te laten groeien mogen er geen tekorten optreden in de vorm van licht, macro en micro meststoffen en CO2.
 
Nu geen kaamlaag meer, ook niet als de beluchting urenlang uit staat👍
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan