Hoeveel voer je jonge garnalen


gertgordijn

Well-known member
Lid geworden
1 december 2011
Berichten
135
Locatie
Gelderland
Hey,

Afgelopen vrijdag zag ik plots allemaal kleine witte streepjes door mn bak schieten, een hele hoop babygarnalen dus. Ik was hier nog niet helemaal op voorbereid dus heb ik twee tabletjes van het normale garnalen voer fijngemalen tot stofvoer en in de bak gedaan.
De dag erna zag ik gek genoeg veel minder jongen, hopenlijk omdat die nu rustig zaten te grazen op het stofvoer en niet omdat ik te laat was met voeren...

Ik vraag me nu alleen af, hoeveel en hoe vaak voer je? Ik wil niet overvoeren ivm alg en omdat het lastig is om de resten weg te halen met waterwissels (vanwege de panty over de inlaat van de hevel)
 
Ik voer voor de kleintjes niet extra en die eten wel met de pot mee en ze zoeken wel algjes. Wel maak ik altijd het voer wat fijn met een vijzel.
 
Ik voer voor de kleintjes niet extra en die eten wel met de pot mee en ze zoeken wel algjes. Wel maak ik altijd het voer wat fijn met een vijzel.

Ik voer nu half tabletje per 2 dagen ongeveer (op 10 garnalen). Zou ik voor al die kleintjes niet iets meer voeren?
 
Ik voer nu half tabletje per 2 dagen ongeveer (op 10 garnalen). Zou ik voor al die kleintjes niet iets meer voeren?
Omdat je een half tablet voert zullen de hele kleintjes er misschien niet bij kunnen dus ik zou ook wat verkruimelen of fijnstampen en dat in de bak doen.
 
Ik doe hier niks extra's voor jonge garnalen. Je kunt wat bladeren in je bak leggen zodat jong en oud altijd wat te grazen hebben.
 
Bedankt allemaal. Ik heb een aantal tabletjes tot poeder vermalen, en voer daarvan een beetje bij. Ik meng dan een klein beetje met aquariumwater in een spuitje, anders blijft het drijven en verdwijnt het meeste in het filter verwacht ik.

Ik zie inmiddels wel dat er wat voer blijft liggen op bepaalde plekken. Dit moet ik gaan afzuigen maar ik vraag me wel af of ik dan veel jongen ga wegspoelen šŸ«£
 
Als je afzuigt kun je dat in bv een leeg bakje doen en dan goed kijken of er geen kleintjes op de bodem zitten. Zo ja dan deze met bv een theezeefje terugzetten.
Als er lang voer blijft liggen dan voer je denk ik toch teveel want normaliter eten ze in enkele uren het wel op.
 
Een paar kortgekookte brandnetel blaadjes of topjes kun je er dagen inlaten dan eten ze alles op
1697554954631199127841.jpg
 

Terug
Bovenaan