Hoeveel vuurgarnaaltjes in je bak?


D

DM

Guest
Mijn 10 gekochte vuurgarnaaltjes vinden het blijkbaar zo gezellig dat het er nu wel heel veel beginnen te worden. Erg leuk om ze massaal naar voren te zien komen als er voer komt. Maar vraag mij nu wel af hoeveel is ok. Mijn bak is 80x50x50 en naast de ondertussen zo’n 150 garnalen zitten er 6 kleine corydoras pygmaeus, 20 Kardinaaltetra’s in.
Ben benieuwd.
D714497E-4147-48E3-BC20-42805CE00843.jpeg
 
Mijn ervaring is dat ze vanzelf stoppen met kweken wanneer het aantal te groot wordt.
 
Als je alleen garnalen houdt is 5 een mooi aantal om als max aan te houden denk ik en soms lees ik wel 10 per liter. Daar kom je lang niet aan denk ik maar goed je hebt ook medebewoners .
Je kan altijd via MP of hier in de sectie aangeboden ze te koop zetten als je denkt dat het er teveel gaan worden. Het zijn in elk geval vlotter kwekers die Vuurtjes.
 
Bedankt voor het meedenken en tips. Ik ga eens kijken of er mensen interesse hebben in een paar grappige beestjes.
 
Ik denk dat het meer gaat hoeveel je zelf nog leuk vind, de garnalen hebben veel verstop plaatsen en de bak is groot zat dus ik voorzie geen probleem daarmee, ook is je bak niet teveel bevolkt.
Mooie bak overigens :thumbs:
 
Bedankt voor je compliment Ton, en ja ze zijn heel leuk maar het wordt wel steeds lastiger om het aquarium schoon te maken en met name de filter die steeds vol zit met garnalen.... tja een luxe probleem. ? Ik heb idd verder niet heel veel vis. Ik hou wel van een rustige bak. Nogmaals dank voor het meedenken.
 
Ik heb de “Oase BioMaster 350” en ik zou de inlaat met een spons of gaas kunnen “beveiligen” maar ben bang dat het de doorstroom gaat beperken. Volgens mij vermaken ze zich prima in het filter, is alleen iedere X een hele klus om al die kleine kornuiten er uit te vissen. Het heeft ook wel iets grappigs.
 
Daar kan je makkelijk op de inlaat een Shrimpguard op de ingang zetten lijkt mij, (wel even op de maat letten)
 
Ik heb deze idd wel eens gezien, zou veel tijd schelen. Was altijd beetje bang dat de doorvoer hierdoor minder zou gaan worden. Maar voor deze paar euro wellicht toch eens proberen. Bedankt!
 
Ik heb deze idd wel eens gezien, zou veel tijd schelen. Was altijd beetje bang dat de doorvoer hierdoor minder zou gaan worden. Maar voor deze paar euro wellicht toch eens proberen. Bedankt!
Dat valt wel mee.
 
Ter info: ik heb , na de tip van Ton, zo’n garnaal vriendelijke “Filter Guard” er op gezet en op het oog zie ik idd geen verschil in stroming. ( de xl variant)
 
Ik heb deze idd wel eens gezien, zou veel tijd schelen. Was altijd beetje bang dat de doorvoer hierdoor minder zou gaan worden. Maar voor deze paar euro wellicht toch eens proberen. Bedankt!
Dat valt mee, zolang de het korfje goed schoon houdt zodat het niet dicht slibt. Zelf heb ik van een visnetje iets gemaakt wat om de korf geschoven kan worden. Dit is iets grover en persoonlijk vind ik het makkelijker om deze schoon te spoelen en er weer om heen te plaatsen.

Edit: Ik zit me te bedenken dat ik op de grote bak de juiste maat shrimp guard ook niet kon vinden :ROFLMAO:
 

Terug
Bovenaan