Hoi allemaal!


Anne97

Member
Lid geworden
14 oktober 2023
Berichten
10
Leeftijd
27
Hoi allemaal,

Nadat ik al erg goed geholpen ben met een vraag over mijn aquariumplanten, zal ik me ook even voorstellen.
Ik ben Anne, 26 jaar, en heb nu mijn eerste aquarium opgestart.
Het is een fluval edge, een klein aquarium.

Ik ben helemaal nieuw in de wereld van de aquaria maar ben als de dood dat ik iets fout doe, dus ik probeer me zo goed mogelijk in te richten.
En de lokale dierenwinkel heeft een verkoper die helemaal into de aquaria is, dus hij heeft me ook goed op weg geholpen.
Mijn aquarium heeft een aantal maanden leeg gedraaid, en afgelopen weekend heb ik wat visjes toegevoegd (na een druppel water test bij de dierenspeciaalzaak).
Er zitten 5 zebra rasboras en 4 blauwe garnalen, (waren er 5) 1 garnaal is al meteen dood gegaan (ik ben ook oprecht bang dat ik iets verkeerd heb gedaan).
Ze lijken vandaag (na 2 dagen) al iets beter gewend.

Watertemperatuur is 24 graden, verlichting staat zon 10 uur per dag aan (schakelklok).
Waterwaardes met een test strip zijn goed.
Meteen even een vraagje, want ik moet nog wat nieuw materiaal voor mijn filter hebben, mis ik nog belangrijke producten voor mijn aquarium om in huis te hebben?
Ik heb ook nog een bodemreiniger, zoals deze: https://www.aquastorexl.nl/dennerle...8BOy3KADXg32MeiiGVPBunx20msjQUMRoCpcQQAvD_BwE

Leuk kennis te maken en heb zin om nieuwe dingen te leren hier!
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2023-10-24 at 17.21.33 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2023-10-24 at 17.21.33 (1).jpeg
    486.7 KB · Weergaven: 54
  • WhatsApp Image 2023-10-24 at 17.21.33.jpeg
    WhatsApp Image 2023-10-24 at 17.21.33.jpeg
    332.2 KB · Weergaven: 55
  • WhatsApp Image 2023-10-24 at 17.21.31.jpeg
    WhatsApp Image 2023-10-24 at 17.21.31.jpeg
    250.9 KB · Weergaven: 56
Hoi welkom, denk ik dat de meeste aquariumhouders nooit als de dood hoeven te zijn om ,s iets verkeerds te hebben gedaan.