Hoi hoi


W

Wenvldy

Guest
Beste Aquarianen en alle andere die een liefde hebben voor deze hobby.

Ik stel ons graag even voor.
Mijn naam is Wendy en heb een leuk gezin met twee jonge kinderen van 4 en 2
Omringt in huis door katten vogel en een hond zijn wij sinds januari ook een gezelschap aquarium gaan houden.
Van Jongs af aan kan ik mij herinneren dat m’n vader een flink aquarium had met allerlei leuke vissen. Als ik s’avonds niet slapen kon ging ik bij de vissen zitten zodat moeders mij later al slapend terug op bed kon leggen.
In de loop der jaartjes een aantal keer een kleine aquarium gehad eerst met alleen Guppen en later een aqua 40 bakje met wat sluierstaarten.
Nu een superfish Home 110 (118L)
Ontzettend leuk weer en t geeft een leuk beeld in de woonkamer en ook nu kan ik er weer aardig wat tijd aan kwijt met staren :D

Er zwemmen nu enkel wat Neon en Kardinaaltetra’s in (9totaal)
2 Ottocinclussen
10 vuurgarnaaltjes.

graag wil ik er nog wat aan toevoegen en denk nu aan bumblebee platys Maar daarnaast wil ik toch wel een eyecatcher hebben en denk dan aan de dwerggourami of een antenne baarsje.

Nu ben ik mij ervan bewust dat niet alles kan met deze grootte van het aquarium én de aanwezige vuurgarnaaltjes.
Maar graag wil ik jullie advies in wat jullie ons zouden aanraden aan de gewenste vissen o.a de hoeveelheid en wel of niet aan te schaffen of ander leuk alternatief


Zou het leuk vinden een reactie te mogen ontvangen van jullie Hieronder een foto van ons bakje hier moest hij nog indraaien inmiddels zijn de planten al gegroeid en zwemmen er enkelen bewoners (zie tekst boven)

E285A273-1F1A-485E-8CB8-E5E141506368.jpeg
 
Welkom Wendy en kids,
Al je vragen kan je kwijt in de onderwerpen.
 
Welkom.
Ik zou dat huisje/tempeltje op 1/3 zetten ipv in het midden dan oogt je bak nog strakker.
Verder leuk bakje.
 
Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. Alsnog van harte welkom op dit forum Wendy! :petjeaf:
Goed dat je jezelf goed inleest voor je klakkeloos vissen in je aquarium gaat toevoegen. Zeker niet alle vissen zijn geschikt voor jouw bakje. Maar er is natuurlijk een heleboel wel mogelijk!
 

Terug
Bovenaan