Hoi!


Tacoqueen

Active member
Lid geworden
12 augustus 2019
Berichten
34
Leeftijd
36
Hoi ik ben Ineke.
Ik ben door omstandigheden een aantal jaren aquarium-loos geweest.
Omdat het nu toch wel weer heel erg gaat kriebelen ben ik van plan het beestje weer van zolder te halen en weer op te starten. Ik zal alles rustig aan doen. Ik heb een 60 en een 80 cm op zolder staan en ben van plan de 80 op te gaan starten. Ben nu eerst bezig alles te testen. Ondertussen zal ik hier wat mee lezen en af en toe een vraag stellen.
Mijn liefde gaat vooral uit naar garnalen, planten en kleine visjes.
 
Bedankt mensen :petjeaf:
 
Welkom op het forum!
Ik ben ook relatief nieuw hier maar het is hier echt fantastisch!
 
Kleine visjes ja helemaal leuk en dan een lekkere grote groep.

Als ik mijn grootste vergissing van de afgelopen jaren op aquarium gebied moeten noemen is het wel dat ik dwerg garnalen aan mijn bak heb toegevoegd.
Die zitten in mijn filter als ik die schoonmaak en komen mee met afhevelen.
Is altijd een heel gedoe om die weer te reden.
 
Kleine visjes ja helemaal leuk en dan een lekkere grote groep.

Als ik mijn grootste vergissing van de afgelopen jaren op aquarium gebied moeten noemen is het wel dat ik dwerg garnalen aan mijn bak heb toegevoegd.
Die zitten in mijn filter als ik die schoonmaak en komen mee met afhevelen.
Is altijd een heel gedoe om die weer te reden.
Grotere groepen zijn inderdaad mooier en beter.
Ik heb voorheen crystal reds en blacks gekweekt, ik vind garnalen eigenlijk het leukst en de visjes zitten er bij
Je kunt ook gewoon een panty voor de filter ingang doen dan komen de garnalen niet in de filter.
 
Grotere groepen zijn inderdaad mooier en beter.
Ik heb voorheen crystal reds en blacks gekweekt, ik vind garnalen eigenlijk het leukst en de visjes zitten er bij
Je kunt ook gewoon een panty voor de filter ingang doen dan komen de garnalen niet in de filter.
Ow oplossingen zijn er wel hoor maar eigenlijk vind ik ze weinig toevoegen in de bak waar ik het over hebt.
De grotere soorten zoals Cardina Japonica's of b.v. de Caridina longirostris, vind ik leuker maar ja smaken verschillen.
 
Beter is een spons, maar in de 150 .redden ze zich ook wel, hoor.

bij schoonmaak water in meelzeef, gieten, garnalen terug in de bak, doe ik ook met de filters.
schieten el eitjes naar binnen.
 
Grotere groepen zijn inderdaad mooier en beter.
Ik heb voorheen crystal reds en blacks gekweekt, ik vind garnalen eigenlijk het leukst en de visjes zitten er bij
Je kunt ook gewoon een panty voor de filter ingang doen dan komen de garnalen niet in de filter.
En daar hou je wel wat aan over. ….. zijn er genoeg.
 

Terug
Bovenaan