K
Kirsten
Guest
Ook ik maak even een album aan voor mijn bakje een witte home 80 van superfish.
1,5 jaar geleden kon ik van vrienden gratis een juwel coral bakje overnemen, superleuk natuurlijk. Na de opstartperiode hier een schooltje neon tetra, een schooltje Hasemania nana en wat Corydora panda in gezet. Mijn kinderen vonden dit helemaal geweldig. Maar na een tijdje begon het te kriebelen, toch een grotere bak?... Dus coral verkocht en een Juwel vision 180 er voor in de plaats maar helaas werd dit een 10 jaren project, dus na een paar maanden deze maar weer verkocht.... Tot een goede maand geleden het toch weer begon te kriebelen, zal ik een lido 120 nemen of toch doorsparen voor de home 80? Had ik toch mazzel dat er een paar dagen later via marktplaats deze home 80 werd aangeboden op een kwartiertje rijden, yes!!
Een aziatisch gezelschapsbakje wordt het dus.
Wat info
Filter: JBL cristalprofi e701
Verwarming: JBL protemp S 100 W ingesteld op 24 graden
Verlichting: standaard ledverlichting van de home 80
Zwart zand van hornbach
Achterwand van Nautic aquarium type granite
Ardenner breuksteen en zelf geraapte kiezelstenen
Planten:
Nomaphila stricta
Cyperus helferi
Eustralis stellata
Cryptocoryne nevilli
Persicaria praetermissa ruby
Hygroyza aristata
Micranthemum monte carlo (nog niet geplant maar wil ik in het midden van de kiezelstenen zodat het een veldje wordt)
En 1 Cladophora aegagropila aka mosbal
Qua vissenbestand zit ik te denken aan:
Bovenlaag: Trigochaster chuna koppel
Middenlaag: School Trigonostigma espei
Bodem: Vuurgarnalen
Maar eerst nog 3 weken geduld hebben .......
1,5 jaar geleden kon ik van vrienden gratis een juwel coral bakje overnemen, superleuk natuurlijk. Na de opstartperiode hier een schooltje neon tetra, een schooltje Hasemania nana en wat Corydora panda in gezet. Mijn kinderen vonden dit helemaal geweldig. Maar na een tijdje begon het te kriebelen, toch een grotere bak?... Dus coral verkocht en een Juwel vision 180 er voor in de plaats maar helaas werd dit een 10 jaren project, dus na een paar maanden deze maar weer verkocht.... Tot een goede maand geleden het toch weer begon te kriebelen, zal ik een lido 120 nemen of toch doorsparen voor de home 80? Had ik toch mazzel dat er een paar dagen later via marktplaats deze home 80 werd aangeboden op een kwartiertje rijden, yes!!
Een aziatisch gezelschapsbakje wordt het dus.
Wat info
Filter: JBL cristalprofi e701
Verwarming: JBL protemp S 100 W ingesteld op 24 graden
Verlichting: standaard ledverlichting van de home 80
Zwart zand van hornbach
Achterwand van Nautic aquarium type granite
Ardenner breuksteen en zelf geraapte kiezelstenen
Planten:
Nomaphila stricta
Cyperus helferi
Eustralis stellata
Cryptocoryne nevilli
Persicaria praetermissa ruby
Hygroyza aristata
Micranthemum monte carlo (nog niet geplant maar wil ik in het midden van de kiezelstenen zodat het een veldje wordt)
En 1 Cladophora aegagropila aka mosbal
Qua vissenbestand zit ik te denken aan:
Bovenlaag: Trigochaster chuna koppel
Middenlaag: School Trigonostigma espei
Bodem: Vuurgarnalen
Maar eerst nog 3 weken geduld hebben .......