Wat is er nieuw

Home van A.Slak

• Onderwerp starter Onderwerp starter A.Slak
  • Startdatum Startdatum
A

A.Slak

Guest
Tijd voor een eigen topic waar ik mijn foto's kan plaatsen en mijn updates. De bak zelf is een SF Home 60, met daarin microdevario kubotai, otocinclus en blue dream garnalen (in verschillende gradaties). Er zit een ADA bodem in, de bijbehorende filter en een Eheim heater. Daarnaast een aantal planten waaronder:

Anubias (nana, nana petite en nog een ander soort Anubias)
Mossen (spiky, christmas)
Ciperus Helferi
Bucephelandria (green wavy)
Javamos (trident)
Hydrocotyle leucocephala
en op de voorgrond de monte carlo

Onder in het compartiment van de filter zit nog extra filtermateriaal (keramisch)

Ik voeg goedkope CO2 toe (simpel busje, doet niet veel), profito, green brighty special K, sporadisch (nu in geval van wat baardalg) Carbo.

Voor de garnalen zitten er mineralenstenen in en voeg ik wat extra mineralen toe aan het water tijdens de wissel. (vanwege de bodem is het water net iets zachter).

Ik heb op dit moment nog geen foto's, maar zal er binnenkort wat maken. Ik heb net een nieuwe Led spot binnen voor in de avond: de Fluval Prism 3 watt spotlight. De standaard verlichting draait van 14:00 uur tot 21:30 De spot staat op dit moment van 10:00 uur tot 14:00 uur en van 21:30 tot 23:00 uur.

20170526_200822-1[374].jpg

Dit is hoe hij op dit moment erbij staat. Nog veel poelslakken aanwezig dus hoop dat de anatoma helena zijn werk eens gaat doen. Klein beetje baardalg, maar al met al behoorlijk tevreden.

Genoeg ruimte tussen de stenen en hout en de ramen?
Kan er nog een algen krabber tussen door?

Dank allen,

@herman, ja hoor. De enige steen die een beetje tegen het raam ligt is een mineraal steen. Ik heb deze bak nu een paar maanden draaien en erg weinig alg. Wat bruine opstartalg en nu wat baardalg op sommige stenen/hout. De ruiten zijn steeds erg schoon en veeg ik af met een filtersponsje. Geen echte krabber nodig gehad.

Dat witte rechthoekige geval is mijn fluval prism led spotlight. Heel erg leuk, vooral in de avond mooi sfeerlicht en zo kan ik de oto's ook actief zien. 🙂

Dank je! Misschien dat ik ooit dat witte filtercompartiment nog eens eruit sloop. Volgens mij zit het gewoon vastgekit.

Zijn lastige klussen als de bak al helemaal ingericht is maar moet kunnen.
Zou ook iets aan de achterkant doen,zie je de muur niet meer en geeft altijd wel een mooi effect.

Dat witte rechthoekige geval is mijn fluval prism led spotlight. Heel erg leuk, vooral in de avond mooi sfeerlicht en zo kan ik de oto's ook actief zien. 🙂

Ow oeps ik dacht dat dat de mineraal steen was:sorry:😀

Inderdaad, was aan het hopen dat de sprieten meer zouden groeien. Aan de andere kant komt de javavaren (dus hopelijk groeit die meer richting midden). Had daar een grote plant, maar die was te groot, ik wil wel nog voldoende zwemruimte overhouden voor de vissen. Ik ga me nog eens bedenken over de achterkant... mocht iemand tips hebben, altijd welkom

@blackmoor haha, ja die steen ligt eronder op de bodem 😉

Mooi ingericht bakje met de Blue dream garnalen ik hoop dat je die prachtige diepblauwe beestjes eens op de foto kan krijgen in close-up.
Dat witte rechthoekige geval een led spotlight ? waauuw wist niet eens dat dat bestond,kan je me zeggen waar je die gekocht hebt,een link of naam van de winkel zou welkom zijn.:thumbs:

Ik zou schoolbordverf gebruiken voor een zwarte achterkant of zo n zwarte achterwandposter. Beiden niet duur en makkelijk.

Gelet op de al vrij donkere bodem zou en blauwe achterwandposter ook wel mooi staan denk ik.

Mooi ingericht bakje met de Blue dream garnalen ik hoop dat je die prachtige diepblauwe beestjes eens op de foto kan krijgen in close-up.
Dat witte rechthoekige geval een led spotlight ? waauuw wist niet eens dat dat bestond,kan je me zeggen waar je die gekocht hebt,een link of naam van de winkel zou welkom zijn.:thumbs:

Dat is een Fluval Prism spotlight. Ik heb hem van agradi met de 35% stickeractie (hebben ze vaak), dan is hij het goedkoopste. Wel 2 weken op moeten wachten. Hij is duur, maar erg gaaf en keramisch (dus geen plastic troep).

Ik wil de achtergrond denk ik toch zoveel mogelijk laten begroeien. (dus groen ingroeien). Daarvoor heb ik een idee, maar nu nog kijken of de uitvoering lukt. Ik wil graag levermos om nylon binden en dat naar beneden laten hangen. Ik moet alleen nog uitvinden waar ik het nylon aan vastmaak.

Jessica/John, ik zal vanavond een foto maken van de spotlight. Hoewel het een beetje vertekent (lijkt veel lichter dan in het echt op de foto). 🙂

Erg leuk ingericht hoor!

Ik heb dit aquarium ook en heb direct het witte filtercompartiment eruit gesloopt, wel oppassen voor krassen op het glas 😉

Binnenfilters er uit halen en werken met een buitenfilter is beter want je hebt dan meer ruimte in je bak en als de filter moet schoon gemaakt worden hoef je niet steeds met je handen in het water te zitten.

Hier is de close up van de de blauwe dream. Zal straks eentje maken van de spotlight 🙂
18880007_1150437685060377_6954389312089361725_o.jpg

Overigens zat deze prachtige blauwe garnaal in de 'chocolate' bak bij de dierenzaak. Ik heb haar daar snel vandaan gehaald, volgens mij was de eigenaar kleurenblind, in mijn ogen toch echt donkerblauw.

Helemaal vergeten, maar hierbij de spot in de avond. De telefoon maak het iets lichter dan het daadwerkelijk is.

bakspot.jpg

Hier valt toch niets aan te verbeteren of toch echt miniem, Dit bakje is een topper A.:petjeaf:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan