Hongsloi dwergchichlide eet niet.


T

Tabon

Guest
Beste allemaal, ik heb al een aantal maanden dwergchichlide hongsloi in mijn rio 180 zitten. Het zijn 2 vrouwtjes en een man. Het viel mij vandaag bij het voeren op dat ik de man niet zag, terwijl hij normaal altijd als eerste van de partij is. Uiteindelijk kwam hij uit een van de schuilplaatsen maar niet om te eten maar om de vrouwtjes op te jagen. Hij ziet er voor de rest gezond uit alleen maakt soms een soort schokkende beweging. Ik maak mij erg zorgen want het is een grote en kleurrijke man. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is en of het kwaad kan?
Waterwaardes:
Kh 7

PH 7,5

Nitriet 0,0-0,5
Mijn filter is op moment lek dus het co2 staat niet aangesloten vandaar dat mijn ph tijdelijk iets hoger is dan normaal. Nieuwe filter is onderweg!
Groet m
 

Bijlagen

  • 63344893126__434FB018-9A31-4906-9EC9-74CA01DFAADC.MOV
    1.6 MB
Kan van alles zijn ;) Waterwaardes, wormen, bacterieels.... Maar meestal gaan ze het niet redden als je niet ziet en ze niet eten :( Hij ziet er ook niet in z'n hum uit :( Dacht nog even dat hij misschien een nestje aan het bewaken zou zijn maar zo ziet hij er niet uit.
 
Ja daar zat ik inderdaad ook aan te denken. Wat wel opvallend is is dat hij niet in zijn reguliere schuilplaats zit maar in die van een van de vrouwtjes. Stiekem hoop ik toch op een nestje en dat hij evt de eitjes heeft gegeten. Afwachten dan maar en hopen dat het goed komt....
 

Update hij komt alleen uit het hol als een van de vrouwen vlak langs zwemt. Ik zie nog reacties tegemoed!
 
Ik keek nog even op seriously fish of het gerelateerd kon zijn aan broedzorg:
Substrate spawner which normally lays its eggs in crevices or cavities among the décor. The female is responsible for post-spawning care of eggs and fry and in smaller aquaria the male may need to be removed as she may become hyper-aggressive.
Dat lijkt dus niet waarschijnlijk.

Het is op het filmpje helaas moeilijk te zien wat er verder zou kunnen mankeren. Filmen lijkt me überhaupt ook lastig als hij zich zo verstopt. Hmmm... Nouja, houd ons in elk geval maar op de hoogte!
 
Hij komt sinds vanmorgen meer naar buiten heb water ververst in de gedachte dat dit hem misschien zou opknappen. Zal vanavond een klein beetje voeren om te kijken of hij inmiddels eet.
 

Bijlagen

  • 63352877060__6FCC2F36-776D-43D6-9051-8621B18F8485.MOV
    1.7 MB
Ik keek nog even op seriously fish of het gerelateerd kon zijn aan broedzorg:

Dat lijkt dus niet waarschijnlijk.

Het is op het filmpje helaas moeilijk te zien wat er verder zou kunnen mankeren. Filmen lijkt me überhaupt ook lastig als hij zich zo verstopt. Hmmm... Nouja, houd ons in elk geval maar op de hoogte!
Goed filmpje kunnen nemen zwemt in het midden van de bak!
 

Bijlagen

  • 63352898969__24955A12-6AD6-4422-A09E-756A38737ECB.MOV
    1.9 MB

Terug
Bovenaan