Wat is er nieuw

Honing gourami

Aaron92

Well-known member
Lid geworden
27 september 2021
Leeftijd
33
Is dit mannetje of vrouwtje ?

Bijlagen

• IMG_4612.jpeg
    IMG_4612.jpeg
    1.8 MB · Weergaven: 60
Ik gok een vrouw.

Ik gok een vrouw.
Ze zitten wel veel achter elkaar precies dansen ronde elkaar geen schuimnest

Dit is idd een vrouwtje

Ja een vrouwtje!

Hoe zien jullie dit??

Hoe zien jullie dit??
Vrouwtje is wat groter en ronder en de streep op de zijkant. Mannentje is wat gestroomlijnder en kleurrijker, zeker in paartijd zeg maar

Dit is een mannetje

IMG_5023.jpeg

• Leuk
Waarderingen: F.
Ook aan de lengte en vorm van de rugvin kun je iets zien. Bij het vrouwtje iets korter en afgerond.

• Leuk
Waarderingen: F.
Nu een nest?

Bijlagen

• IMG_4649.jpeg
    IMG_4649.jpeg
    1.5 MB · Weergaven: 32
Waarschijnlijk wel als je meneer daar ziet "bubbelen". Maar schuim kan ik door eiwitten in het water komen, maar zo ziet dit er voor mij niet uit.
Wat is de temperatuur van het water?

Mooie schuimbelletjes!😍

Mooie schuimbelletjes!😍
Ja maar zouden ze dit ook doen als het twee mannetjes zijn want kan er niet aan doen maar denk twee mannetjes

Ja maar zouden ze dit ook doen als het twee mannetjes zijn want kan er niet aan doen maar denk twee mannetjes
Zover rijkt mijn kennis van goerami’s niet, sorry.

Daarvan heb ik ook geen idee. Maar ik kan me voorstellen dat een mannetje gewoon een nest gaat maken als de hormonen opspelen.

Maar waarom denk je nu dat het 2 mannen zijn?

Omdat ze vaak achter elkaar zitten en precies ruzie maken hehe

Omdat ze vaak achter elkaar zitten en precies ruzie maken hehe
Dat hoort ook wel bij de hofmakerij. Heb je niet gezien of een van de twee de ander "omhelst"? Een vrouwtje laat dan eieren los, die de man oppikt en naar het schuimnest brengt. Moet natuurlijk de vrouw ook in broedstemming zijn.

Zie geen eitjes alleszins

Zie geen eitjes alleszins
Ik weet zo niet welke bewoners je nog meer hebt maar bij mij snoepten de Rasbora espei ze op voordat de man ze überhaupt naar boven kon brengen.

Ik weet zo niet welke bewoners je nog meer hebt maar bij mij snoepten de Rasbora espei ze op voordat de man ze überhaupt naar boven kon brengen.

Ik zit ook over Rasbora's te denken, maar is dit dan een risico met kleine garnalen?

Op jouw eerdere fotos in dit topic lijkt het wel een duidelijke vrouw te zijn. Het ruzien kan ook een jagend mannetje zijn op de vrouw.

Ik zit ook over Rasbora's te denken, maar is dit dan een risico met kleine garnalen?
Wat in de bek past.... Als je pech hebt jagen ze actief op de jonge garnalen.

Wat in de bek past.... Als je pech hebt jagen ze actief op de jonge garnalen.
Precies dit, bij mij zaten ook japonicas van het nestje te snoepen, als je echt jonge goeramis wil, dan zul je ze apart moeten zetten in bak waar geen andere vissen in zijn en alleen het mannetje laten zitten. Het vrouwtje zal er ook van eten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan