Honinggoerami.. Hoe voorkomen paring?

  • Onderwerp starter Michaela
  • Startdatum

M

Michaela

Guest
Ik heb ongeveer 2 mnd geleden nu Colisa Chuna Gold gekocht.. heel leuk en blij mee!

Nu hebben ze na 1 mnd al goed gepaart en heb ik de man en vrouwen in mijn andere bak gedaan..

Kleintjes worden al groter
20170502_105913.jpg
20170502_201641.jpg


Nu is het zo dat ik al weer jonge visjes heb ontdenkt in de bak waar de volwassenen in zitten en heb geen plek meer om ze te verhuizen..
20170502_105405.jpg


Dus in 2 maand tijd te veel jongen en ik wou niet eens kweken..

Wat kan ik nu doen om dit te stoppen? Wat de man zit nog steeds achter de vrouw aan om te paren.. Temp heb ik op 23 staan..
 
Man en vrouw apart zetten.

Dan ben je ervan af.

Je kan even opzoeken welke temperatuur ze kunnen hebben. Kan goed zijn dat als je die laat zakken of stijgen dat het ophoudt
 
als de medebewoners het toelaten de temp verder laten zakken naar 20graden. zou kunnen helpen.
 
Man en vrouw apart zetten.

Dan ben je ervan af.

Je kan even opzoeken welke temperatuur ze kunnen hebben. Kan goed zijn dat als je die laat zakken of stijgen dat het ophoudt

Helaas geen plek op moment om ze apart te zetten.. andere bak zit nog vol jongen en vuurgarnalen..
 
als de medebewoners het toelaten de temp verder laten zakken naar 20graden. zou kunnen helpen.

Ik ga dat proberen en de temp verlagen! Wist dat het lager moest maar wist niet tot hoe laag ik kon gaan.. Bedankt!
 
Woon helaas 2 uur van jou vandaan :'(. Misschien kan ik iemand overhalen om mee te gaan:D heb nu 5 mannen gehad, waarvan er nu 3 in de bak zitten. Gelukkig zijn ze geen vechtersbazen, ze duwen elkaar af en toe, meestal tijdens voeren. Vrouwen goerami's zijn zeldzaam in de randstad.
 
Woon helaas 2 uur van jou vandaan :'(. Misschien kan ik iemand overhalen om mee te gaan:D heb nu 5 mannen gehad, waarvan er nu 3 in de bak zitten. Gelukkig zijn ze geen vechtersbazen, ze duwen elkaar af en toe, meestal tijdens voeren. Vrouwen goerami's zijn zeldzaam in de randstad.

Ik ga naar de Randstad (familie bezoek) maar dat duurt nog wel even.. wordt in de zomervakantie.. zal dan aan je denken.. mijn jongen zijn dan ook groot genoeg en er zullen vast genoeg vrouwtjes tussen zitten.. kan er dan zo wat meenemen voor je! Maar dan moet je dus nog wel even geduld hebben!
 
Haha, ik las het zo en dat stukje hield ik er gelijk uit en moest er ook om lachen.

Ja soms heb je van de woord spellingen waarbij je het anders kunt lezen en dat is soms hilarisch.. zo ook deze :D:D
 
Ja en het forum moet af en toe ook leuk zijn dus dan is een joke af en toe wel op de plaats denk ik. Het leven is al serieus genoeg vindt ik;)
 
Ik zie dat je de honinggoeramies bij garnalen hebt, gaat dit goed, of eten de goeramies alle jonge garnalen?

De Honinggoeramies heb ik nooit betrapt op het eten van de garnalen.. de garnalen kweekten toen wel langzamer en zag je wat minder maar toen had ik er ook nog niet zoveel. De ouders zitten nu nog in een andere bak omdat ik zoveel jonge goeramies heb.. maar als die weg zijn straks zet ik de ouders straks weer terug bij de vuurtjes! En wanneer te veel vuurtjes gaan die in de bak waar nu de Honinggoeramies inzitten..
 
Vanmorgen de bak ververst en het stuk hout wat naar achteren gezet en nu lijkt het dat ik ineens wat minder vuurtjes heb (zijn trouwens niet opgegeten haha)
20170503_133723.jpg
 
Ik heb wel veel jonge Honinggoeramies :)

20170503_133930.jpg
20170503_133941.jpg
20170503_134002.jpg


Deze zijn de nieuwe aanwinsten uit mijn andere bak

20170503_134304.jpg
De ouders blijven alleen hier bij in zitten dus ben benieuwd wat ik er van over hou..
 
Je kan ook proberen om de drijfplanten eruit te halen. Deze gebruiken ze om het schuimnest te maken. Het is een ideetje ;)

Groetjes, Spider
 
Je kan ook proberen om de drijfplanten eruit te halen. Deze gebruiken ze om het schuimnest te maken. Het is een ideetje ;)

Groetjes, Spider
Maar als je dit doet dan voelen de gourami's zich niet meer op hun gemak, dus dan geef je het visje ook niet echt een fijn leven. Kun je denk ik beter alleen vrouwen gourami's houden!
 
Maar als je dit doet dan voelen de gourami's zich niet meer op hun gemak, dus dan geef je het visje ook niet echt een fijn leven. Kun je denk ik beter alleen vrouwen gourami's houden!

Dit zou ik zelf ook niet doen dus;)
 
Tja ik zou zelf ze of houden in een natuurlijke omgeving of kijken naar een andere soort. Maar dat s dan persoonlijk;)
 
Ik heb eventueel wel interesse in een mooie dame, mijn heer voelt zich alleen en wil het toch weer graag proberen met een nieuwe vrouw.
Woon ook in Enschede, dus zodra ze weg kunnen hoor ik het graag! :)
 

Terug
Bovenaan