Honinggoerami op bodem


Koen07

Well-known member
Lid geworden
2 maart 2022
Berichten
168
Leeftijd
16
Ik wou 2 honinggoerami's in me aqaurium, toen had ik er 2 gekocht. 1 ging hiervan dood en toen kocht ik een andere van een andere winkel erbij. De andere ging ook dood, dus nu is alleen die van de andere winkel nog over, dit is al wel een tijdje terug. Maar nu zie ik steeds dat deze nu ook op de bodem licht, maar niet helemaal hetzelfde als de doodoorzaak van de andere 2, deze licht namelijk nog rechtop, en kan wel zwemmen als hij beweging ziet voor het aqaurium, en licht niet constant, maar periodes. Eet ook normaal, eet niet slecht ofzo. Hij is nu al wel een tijdje alleen in zijn soort. Alleen komt bij de winkel waar ik hem heb gehaald pas over 2 weken weer nieuwe binnen. Weet iemand of dit komt omdat hij alleen is, of misschien door de hete dagen of een andere oorzaak?
 
Wat is de tem en zijn de waterwaarden goed? Hoelang draait de bak en heb je een foto van je bak en de vis?
 
Temperatuur is 25 ongeveer (gister)

Waterwaarden heb ik net gemeten:
No2: 0
Ph: 8-8.5 (meer aan de kant van 8)
Po4: 0.1 denk ik (net geen 0 maar duidelijk geen 0.5)
N03: 0
Nh3: 0
Kh: 13-14
Gh: 8


De bak draait nu denk ik een half jaar.
 
Ik denk zelf de ph aan de hoge kant
 
Hier is een filmpje van de vis (sorry voor de hele slechte kwaliteit) (heb een slechte telefoon)

Vind hem wel heel druk doen met zn achtervin of dat licht aan mij
 

Bijlagen

  • VID20220701194641.mp4
    30.3 MB
Oh, ik heb juist al de stroming verminderd door de uitgang op het glas te richten ipv het wateroppervlak. Maar zijn de waterwaardes verder goed?
 

Lees hier wel een lagere ph van max 7 maar ik heb ze ook op een ph van 8 gehad. Ik durf dus niet te zeggen of dit invloed heeft op het gedrag.
 
Ik heb nog ph min van Colombo, zou ik het eerst naar 7.5 proberen te halen?
 
Zover ik in topics heb gelezen is dit een middel wat de waterwaarden niet stabiel hout ondanks ik altijd dacht van wel tot je water gaat wisselen.
Ik weet niet hoe dat chemisch werkt en wellicht zou iemand als @biljoenblik dat kunnen zeggen want als het de ph niet tot een verversing omlaag houdt dan heb je er niet veel aan denk ik.
 
Kan het niet zijn dat hij bezig was met een schuimnest door het warme aqaurium afgelopen dagen (warme weer) en daardoor moe is? Want het is een mannetje en heeft niet precies dezelfde symptomen als me vorige honinggoerami's. (Ik zie trouwens niet echt een schuimnest)
 
Vaak zie je dan wel allemaal belletjes aan het oppervlak maar als hij gewoon zwemt nu en eet dan zou ik even afwachten.
 

Hij zwemt nu niet echt meer, licht alleen maar stil
 
Dat is balen en ik zou niet durven te zeggen wat de oorzaak is omdat het ook niet de eerste is met problemen.
Misschien dat leden je nog wat tips aan de hand kunnen doen die ook ervaring hebben met deze visjes.
 
Niet heel veel beter, als je op afstand kijkt dan ligt hij, als je naar het aqaurium loopt gaat hij soms zwemmen, dat gaat opzich wel goed maar ik zag nu wel dat hij (volgens mij) 2 belletjes naar boven maakte (hij zwom naar het wateroppervlak en toen zag ik 2 belletjes), maar na die 2 belletjes was hij wel weer gelijk "moe" en ging hij weer rusten.
 
En het blijft me wel opvallen dat hij veel moeite moet doen met zijn vinnen en achtervin om te zwemmen (ik zal vanavond een nieuw filmpje maken)
 
Als hij zwemt, dan valt hij opeens neer (lijkt alsof hij niet verder kan en heel moe is) en dan licht hij op de grond en dan valt hij naar rechts, ook een beetje krom (zie video)
 

Bijlagen

  • VID20220704125946.mp4
    15.9 MB
Nee niet best en persoonlijk zou ik hem denk ik uit zn lijden verlossen. Maar goed dat besluit moet jij eventueel nemen Koen maar ik zou het denk ik wel doen.
 

Terug
Bovenaan