Hoogvinkarpers


S

Sjeel 69

Guest
Goedemiddag allemaal,

Sinds afgelopen oktober ben ik trotse eigenaresse van een aquarium.
3 dagen na aanschaf van een setje Hoogvinkarpers werd ik verblijd door 6 baby’s, waarvan ik er één heb gehouden.
Op 11 dec. werden er nog eens 17 geboren en afgelopen zaterdag had ik er een stuk of 60 (!!)
Kan ik iemand blij maken met jonge karpers of weet iemand een adres of forum, behalve Marktplaats, waar ik jonge vissen kwijt kan?
Ik doe ze liever niet weg als levend aas.
 
Je kan ze hier plaatsen bij de sectie aangeboden. Daarbij kun je ze natuurlijk ook op Marktplaats zetten of in een plaatselijke lfs vragen of ze er belang bij hebben.
 
Mss domme vraag, maar waar vind ik de sectie aangeboden en wat is lfs?
Ohw, inmiddels gevonden.......
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kan ze hier plaatsen bij de sectie aangeboden. Daarbij kun je ze natuurlijk ook op Marktplaats zetten of in een plaatselijke lfs vragen of ze er belang bij hebben.
Een winkel zal er geen interesse in hebben. Deze vissen kunnen alleen mooi ontwikkelen in een vijver, of zeer groot aquarium. En dan nog duurt het een jaar of 2 voor je een mooie vis hebt.

Dus winkels kopen liever mooie exemplaren via een groothandel. Deze komen vooral uit grote Aziatische kwekerijen, waar ze worden opgefokt in (meestal) grote betonnen bakken, en later in grote vijvers.

Bekijk dit filmpje ook maar eens:
 
Het zou met de tijd wel eens steeds problematischer kunnen worden om van je visjes af te komen. Je zult er via MP en hier wel wát kwijt kunnen, maar als de nesten blíjven komen... :deal: Ik wens je veel wijsheid toe. ;)
 

Terug
Bovenaan