Hoornblad gaat dood na planten


zwartekip

New member
Lid geworden
25 januari 2023
Berichten
2
Leeftijd
20
Hoi allemaal,

Ik heb een paar dagen geleden een bosje hoornblad gekocht. Is via de post aangekomen en heb het gelijk in de bak gezet die inmiddels 1,5 maanden draait. Plant zag er na openen van het pakketje prima uit, maar meteen een dag na het planten ligt het hoornblad als een hoopje op de grond.

Snap niet helemaal wat er mis is, rest van de planten doen het prima (behalve waterpest maar die wordt behoorlijk aangevroten door de garnalen en slakjes). Dieren (garnalen en slakjes) doen het verder ook prima en planten zich best snel voort.

Enig idee wat ik hier aan kan doen?

Alvast bedankt
 
1674663025579.jpeg



Nu ik nog even goed kijk zie ik dat er nog wel een aantal stengeltjes overeind staan zoals omcirkelt op de ene foto. Op de andere foto (sorry voor de slegte kwaliteit) zijn de groene vlekken de hoopjes hoornblad
 

Bijlagen

  • A19AE29F-AC92-436C-B54E-48B94C47F97C.jpeg
    A19AE29F-AC92-436C-B54E-48B94C47F97C.jpeg
    165.6 KB · Weergaven: 55
Hoordblad groeit het best dicht op de lamp als drijfplant. Om de groei te bevorderen kan je dat toepassen. Verder klinkt de kou een goedde verklaring. Vriespunt zal teveel zijn geweest. Maar ik verwacht met veel geduld dat er vast nog wel iets aan groeit als je geluk hebt šŸ˜
 
Bij hebben losse takjes hoornblad ook de neiging om naar de bodem te zinken, hoort ook een beetje bij de plant volgens mij want die takjes zagen er verder prima uit en gingen niet dood
 

Terug
Bovenaan